میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

روستای صخره ای در آذربایجان شرقی وجود دارد به نام کندوان، این روستا در صف ثبت جهانی شدن است.
«کدام متخصص تاریخ، کدام انسان میهن دوست و دانای این مرز و بوم، این عنوان‌های جعلی و تجاری را بر جام حسنلو یا کتیبه نقش رستم یا کاشی‌های مسجد شیخ لطف الله می‌پسندد و تایید می‌کند؟»
مرتضی ادیب‌زاده سرپرست اداره‌کل موزه‌ها از تعطیلی موزه‌های استان تهران در روز سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه به علت آلودگی هوا خبر داد.

سید جواد موسوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از جزئیات ویژه برنامه‌های روز بزرگداشت فردوسی در آرامگاه فردوسی خبر داد.

ضرغامی وزیر میراث فرهنگی گفت: اعتماد به کارشناسان میراث فرهنگی ایجاد شده تا بتواند خودروهای تاریخی را ارزش گذاری و شناسایی کنند و مجوز جهانی بدهند.
بار دیگر یک طرح از سوی نمایندگان مجلس یازدهم، صدای یرخی را درآورد و در روزهایی که مردم دغدغه گرانی را دارند، طرحی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که الگوبرداری از کشورهای مصر و انگلستان است، اما بدون شناخت از قوانین باستان شناسی آنها. در راهکار نمایندگان برای خروج از بحران کمبود ارزآوری، خرید و فروش آثار باستانی در دستور کار قرار گرفته است.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری شب‌های فرهنگی با محوریت ظرفیت‌های اقتصادی استان و کشور خبر داد.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: احیا و مرمت خانه پدری فروغ فرخزاد در پایتخت در دستور کار قرار گرفته است.
یک کشف دیگر در تخت جمشید از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
وزیر میراث فرهنگی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات در حوزه گردشگری دریایی، گفت: بخشی از مشکلات مربوط به شناورها است، شناورهایی مثل کروز که جنبه تفریحی دارند به ساحل نمی‌آیند چرا که اینها کشتی‌های بزرگ و گران‌قیمتی هستند که از یکسو برای آمدن به اسکله نیاز به زیرساخت دارند و از سوی دیگر نگران تأثیر تحریم‌ها هستند.
آذربایجان غربی یکی از استان‌های زیبای کشور است و منطقه کوهستانی به شمار می‌آید و به سبب دارا بودن جاذبه‌های خاص طبیعی سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند و در فصل بهار وتابستان پذیرای مسافران از تمامی نقاط کشور است. این استان که یکی از استان های با تاریخ و تمدن کهن ایران است که بیش از ۳میلیون نفر از اقوام مختلف ترک آذربایجانی ، کرد ، فارس و ... در کنار هم به زندگی می پردازند و بهمین دلیل به استان اقوام و ادیان شهرت دارد. آذربایجان غربی دارای کوه‌های سر به فلک کشیده زیادی است که طبیعت منحصربه‌فرد آن‌که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند .
در نیمه دوم سال و فروردین ماه به علت اب و هوای سرد و کوهستانی این منطقه ،گردش برای مسافران سخت میشود برای همین گردشگران داخلی و خارجی اکثرا نیمه اول سال یعنی بهار و تابستان را برای طبیعت گردی و سیاحت در این استان انتخاب میکنند .
این گزارش تصویری ،مجموعه ای ایست از عکسهای گوشه کوچکی از زیبایی های منطقه مهاباد و اجرلو شهرستان میاندواب که در هفته اول فروردین ثبت شده است.