برگزاری مراسم نوروزی در ملایر؛ ۵۰ برنامه مفرح گردشگری و فرهنگی

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از برگزاری مسابقه عکاسی از آداب و رسوم نوروز در قالب عکاسی حرفه‌ای و عکاسی با موبایل خبر داد.
تصویر برگزاری مراسم نوروزی در ملایر؛ ۵۰ برنامه مفرح گردشگری و فرهنگی

به گزارش سایت خبری پرسون، ابراهیم جلیلی اظهار کرد: این مسابقه با محوریت تمامی مراسم نوروزی از قبیل خانه‌تکانی، دید و بازدید، چهارشنبه‌ سوری، زیارت اهل قبور در پنجشنبه آخرسال، بازی‌های محلی، پخت نان و شیرینی محلی، سفره هفت‌سین و هر گونه رسم و رسوم سنتی که در هر منطقه از شهرستان در حال اجراست، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقه عکاسی از ۲۰ اسفندماه آغاز شده و تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد، افزود: به آثار برگزیده جوایز نفیسی اهداء می‌شود و تلاش می‌کنیم با برگزاری این دست مسابقات ضمن ایجاد شور و نشاط فرهنگی بین مردم، میراث ناملموس ایران اسلامی را نیز حفظ کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دهمین دوره جشنواره سبزه‌آرایی و سفره هفت‌سین در هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در محل موزه ملایر با اجرای برنامه‌های فرهنگی و اهدای جوایز به سه نفر برتر هر رشته برگزار می‌شود و همه دعوت هستند تا سبزه و هفت‌سین‌ها را آماده کنند.

وی با اشاره به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان بیان کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر مانند سنوات گذشته با کمیته‌های ۱۰گانه به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و احکام مسئولان کمیته‌ها با امضای معاون استاندار و فرماندار صادر و وظایف هر کمیته مشخص شده و در حال پیگیری و اجراست.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ملایر افزود: بازدیدهای مشترک به ویژه در حوزه مساجد و سرویس‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد و بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی با موضوع ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: بحث سرویس بهداشتی و نمازخانه‌ها، نظافت محوطه مراکز خدمات رفاهی، بحث رعایت حجاب و عفاف و رعایت شئونات ماه مبارک رمضان و لیالی قدر در مجتمع‌ها و اماکن تحت پوشش این اداره برای ما بسیار حائز اهمیت است و در طول ایام نوروز رصد می‌شود همچنین برنامه‌های فرهنگی امسال رنگ و بوی قرآنی دارد و مصداق این حال و هوای قرآنی در برنامه‌ها و تبلیغات امسال عینیت می‌یابد.

منبع: ایسنا

613386