میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

در بررسی‌های باستان‌شناسی، ژئوفیزیک، عکسبرداری هوایی و مستندنگاری دقیق سازه‌های معماری بخش مرکزی شهر گور فیروزآباد سرانجام بزرگ‌ترین مجموعه مذهبی ایران باستان شناسایی شد.
شهرداری منطقه 11 از احیا خانه فروغ فرخزاد خبر داد و افزود: با حفظ اصالت بنا احیاء و به روی مردم گشوده خواهد شد.
سینما اروپا در محله بهارستان تهران که سال ۱۳۹۰ آتش گرفت و برای همیشه تعطیل شد. این سینما در فهرست آثار ملی ثبت شد
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: کسانی که فکر می‌کنند بافت تاریخی مشابه بافت فرسوده است و می‌توان آن را تخریب کرد و بنای جدید ساخت اشتباه می‌کنند. ما تلاش می‌کنیم در محورهایی که به ثبت رسیده اگر بناهای مشهور خاص تاریخی وجود دارد آن ها را حفظ و مرمت کنیم.
مدیرعامل یکی از شرکت‌های وابسته به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اجاره کاخ‌ها و بناهای تاریخی برای ساخت سریال‌ها و فیلم‌هایی چون «قهرمان»، «خاتون»، «جیران» و ... خبر داد. درحالی‌که به گفته رییس ایکوم ایران این اقدام اکیدا ممنوع و غیرضروری است.
اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی تاریخ از وزیر میراث فرهنگی خواست تا کمیته ای برای شناسایی و پیگیری قانونی سوداگران فضای مجازی که مبادرت به گنج یابی می کنند با همکاری قوه قضاییه تشکیل شود.

بناهای تاریخی باقی مانده امروز برای سرپاماندن با مشکلات زیادی روبرو هستند، از ولع ساخت و ساز سرمایه گذاران گرفته تا تغییر هویت، بزک کردن و جعل تاریخ.
میراث فرهنگی و گردشگری در هفته ای که گذشت؛

از تحریف آیین یلدا با دکور تلفیقی تا سفر ارزان ۱۷ دلاری به مشهد

اقامت ارزان گردشگران کشورهای همسایه در مشهد تلفیق دو جشن در یک دکور و تحریف آیین یلدا و هشدار برای آتش سوزی و انفجار در کاخ سعدآباد خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از صدور سند مالکیت کاداستری میراث جهانی گنبد قابوس هم‌ زمان با سفر رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک به این استان خبر داد.

انتقاد محمد شریف ملک‌زاده از عملکرد میراث فرهنگی و گردشگری دولت قبل؛

دولت قبل اصلا توجهی به بیکاری و مشکلات معیشتی در دوران کرونا نداشت

محمد شریف ملک‌زاده رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران و رییس اتحادیه دانشگاه‌های جهان در منطقه آسیا و خاورمیانه با انتقاد از عملکرد میراث فرهنگی و گردشگری دولت قبل، گفت: هزاران نفر در بخش گردشگری ایران کار می کنند اما دولت قبل اصلا توجهی به بیکاری و مشکلات معیشتی آن ها در دوران کرونا نداشت، اما وزیر گردشگری و میراث فراهنگی دولت جدید پیگیر رفع مشکلات است.