میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: هر گردشگری حواشی خودش را دارد. اروپایی‌ها می‌آیند، مسئله جاسوس‌بودن داریم. مثلا در فلان منطقه یک عکس می‌اندازند، دستگیر می‌شوند و باید دنبال داستان را بگیریم و پیگیری کنیم.
«کتاب مردگان» ‌در مصر باستان، فصل‌ها یا طلسم‌های جداگانه‌ای را شامل می‌شود. باستان‌شناسان در تمام مقبره‌ها یک نوع نسخه واحد از «کتاب مردگان» را کشف نکرده‌اند، بلکه هر نسخه، طلسم‌های مختلفی را دربرگرفته است.  

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در کنار مدیران جوان از حضور مدیران با تجربه استفاده کردیم. برخی به شدت به دولت حمله می‌کنند، عده‌ای به دولت فشار می‌آورند و می‌گویند بانیان وضع موجود را کنار بگذارید و باید همه مدیران را عوض کنید.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با توجه به ضوابط عمومی تعیین حریم، در محوطه باستانی قره‌حسنلو مشکلی وجود ندارد و فاصله کارخانه از آن مناسب است. فقط در یک بخش، ساختمان برج مانندی قرار دارد که پژوهشگاه میراث فرهنگی درباره آن تصمیم خواهد گرفت.  

شوش‌ از سال ۱۲۷۶ خورشیدی تا زمان انقلاب اسلامی ایران، مرکز فعالیت هیأت‌های باستان‌شناسی فرانسوی به شمار می‌رفت که پس از آن متوقف شد.

مدیر سرمایه‌گذاری صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی اعلام کرده که کاروانسرای «لات» فروخته نمی شود.
صندل‌ها که به همراه افراد سلطنتی در مصر باستان دفن شده‌اند، اغلب از طلای درخشان ساخته شده اند.