میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: صدور بلیت برای بازدیدکنندگان موزه‌ها پس از احراز سلامت آن‌ها و استعلام تزریق دو دُز واکسن کرونا امکان‌پذیر شد.
باستان‌شناسان دانشگاه سن مارکوس، اجساد کودکانی که به شیوه پرویی در بقچه پیچیده شده بودند را به همراه بقایای هفت انسان بزرگسال در ورودی یک مقبره در مجموعه باستان‌شناسی کاجامارکیلا در پرو کشف کردند.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی مراتب ثبت ملی هشت میراث ناملموس و یک میراث در خطر را به استاندار بوشهر ابلاغ کرد.
مدتهاست که در دنیا نگاه و رفتار اقتدارگرایانه به محدوده‌های شهری تاریخی تغییر کرده و همگان به این نتیجه رسیده‌اند که بخش مهمی از سرمایه‌های هرملت دستاوردهای تاریخی و فرهنگی اوست.
باستان‌شناسان از کشف یک معبد چندهزارساله خبر داده‌اند که در صحرای اردن واقع شده است.
به معرفی شهر دزفول پرداختیم و هرآنچه باید درباره این شهر بدانید را در این مطلب عنوان کردیم. اطلاعاتی که برای سفر به این شهر لازم دارید را ذکر کردیم؛ همینطور، از آداب و رسوم این شهر، حمل و نقل، آب و هوا و تاریخچه نیز گفتیم.
قونیه به عنوان یک شهر مذهبی، تاریخی و گردشگری نقش بسزایی در بخش گردشگری کشور ترکیه ایفا می کند. یکی از بناهای تاریخی ترکیه، مجسمه آتاتورک است. عنصر سازنده مجسمه آتاتورک عمدتا برنز است که حاکی از رهبر و بنیان گذار جمهوری ترکیه، مصطفی کمال آتاتورک دارد. قدمت تاریخی بنای نئوکلاسیک مجسمه آتاتورک به سال های نخست دوران جمهوری اختصاص دارد.
خط فارسی و عربی در دنیای بیرون از خاستگاه ‌آن‌ها معمولا از یکدیگر تشخیص و تمییز داده نمی‌شوند و واکنش‌های زیادی در داخل ایران برانگیخته شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با دست اندرکاران جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: استان همدان ظرفیت های بالایی برای انجام رویدادهای مهم فرهنگی دارد و تلاش ما بر این است که زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های این استان را افزایش دهیم.
همزمان با دهه فجر تور کاوشگران کوچک در موزه با هدف آشناسازی کودکان با میراث فرهنگی و موزه در کاخ موزه اختصاصی مجموعه نیاوران اجرا شد.

استاندار همدان گفت: با پیگیری‌های انجام شده و قول مساعد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ثبت جهانی تپه هگمتانه (منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان) در سال جاری انجام می‌شود.
در بررسی‌های باستان‌شناسی، ژئوفیزیک، عکسبرداری هوایی و مستندنگاری دقیق سازه‌های معماری بخش مرکزی شهر گور فیروزآباد سرانجام بزرگ‌ترین مجموعه مذهبی ایران باستان شناسایی شد.
شهرداری منطقه 11 از احیا خانه فروغ فرخزاد خبر داد و افزود: با حفظ اصالت بنا احیاء و به روی مردم گشوده خواهد شد.