فرمانده انتظامی استان خبر داد؛

کشف 670 دستگاه استخراج ارز دیجیتال توسط پلیس گیلان

فرمانده انتظامی گیلان گفت: در یک ماهه گذشته 670 دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان توسط پلیس گیلان کشف شد.
تصویر کشف 670 دستگاه استخراج ارز دیجیتال توسط پلیس گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، عزیزاله ملکی با اعلام اینکه استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال، علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌شود، اظهار داشت: با برگزاری جلسات تعاملی و گشت‌های مشترک و هدفمند با عوامل اداره برق، رسیدگی به تخلفات استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به صورت ویژه و میدانی در دستور کار پلیس گیلان قرار دارد.

وی افزود: طرح مبارزه با استفاده کنندگان غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به دنبال قطعی‌های مکرر برق به همت ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان و با همکاری کلیه یگان‌های انتظامی در سطح گیلان به مدت یک ماه اجرا شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان از شناسایی 22 مکان استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال ‌با تلاش‌های صورت گرفته توسط کلیه یگان‌های انتظامی و اعزام ماموران به محل‌های مورد نظر در یک ماهه گذشته از سال جاری خبر داد و بیان داشت: در راستای اجرای این طرح، 670 دستگاه استخراج ارز دیجیتال توسط پلیس گیلان کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی به دستگیری و معرفی 25 متهم در این رابطه به مرجع قضائی اشاره کرد و گفت: کارشناسان ارزش تقریبی دستگاه‌های کشف شده را 122 میلیارد و 460 میلیون ریال برآورد کردند.

سردار ملکی در پایان با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی با مخلان اقتصادی به صورت قاطع و قانونی برخورد می‌کند از شهروندان خواست، برای کمک به اقتصاد و امنیت کشور، خصوصا پیشگیری از اختلال در شبکه برق‌رسانی در صورت اطلاع از استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال، بلافاصله موضوع را از طریق تماس با سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

منبع: پایگاه خبری پلیس

324996