در جلسه ستاد مقابله با کرونا رشت مطرح شد؛

ُواکسن برای شهروندان به میزان کافی وجود دارد/ ورود گردشگران آورده‌ای جز تعطیلی اصناف نخواهد داشت

فرماندار رشت با اشاره به روند افزایش روزانه واکسیناسیون در سطح شهرستان گفت: افزایش تعداد مکان‌های خودرویی و همچنین اضافه شدن 16 مرکز جدید واکسیناسیون، نشان‌دهنده وجود تعداد کافی از دُزهای واکسن جهت انجام واکسیناسیون شهروندان است.
تصویر ُواکسن برای شهروندان به میزان کافی وجود دارد/ ورود گردشگران آورده‌ای جز تعطیلی اصناف نخواهد داشت

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، علی فتح اللهی در جلسه ستاد مقابله یا کرونا شهرستان رشت با بیان اینکه سرعت و انتشار ویروس دلتاکرونا چندین برابر بیشتر از سرعت گونه‌های قبلی ویروس است گفت: بنابراین لازم است که ما هم سرعت و دقت در کارها را افزایش داده و این امر مستلزم همراهی همه دستگاه‌ها و مردم شهرستان می‌باشد.

وی با اشاره به روند افزایش روزانه واکسیناسیون در سطح رشت و تزریق 70 هزار دُز واکسن در مرحله اول و 30 هزار دُز در مرحله دوم گفت: افزایش تعداد مکان‌های خودرویی و همچنین اضافه شدن 16 مرکز جدید واکسیناسیون، نشان‌دهنده وجود تعداد کافی از دُزهای واکسن جهت انجام واکسیناسیون شهروندان است.

فرماندار رشت در خصوص اولویت‌بندی گروه‌های هدف واکسیناسیون گفت: شهروندان برای اطلاع از نوبت واکسیناسیون خود منتظر دریافت پیامک باشند زیرا تجمع در مراکز واکسیناسیون باعث ایجاد اختلال در روند انجام واکسیناسیون در مراکز شده، ضمن آنکه در حال حاضر گروه سنی سالمندان جامعه هدف هستند که جزء گروه‌های پرخطر از لحاظ ابتلا به بیماری کرونا محسوب می‌شوند و حضور طولانی مدت آنها در این مراکز باعث نگرانی است.

وی افزود: طی دو هفته آینده واکسیناسیون گروه های سنی پایین‌تر آغاز می‌شود و جامعه هدف شامل فرهنگیان، اساتید دانشگاه و دانشجویان است تا بتوانیم شاهد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید باشیم، ضمن آنکه عوامل برگزاری انتخابات نیز به تدریج به مراکز واکسیناسیون معرفی می‌شوند.

فتح اللهی با اشاره به میانگین 48 درصدی رعایت پروتکل‌ها در سطح شهرستان و در سطح کشور از شهروندان خواست تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پوشیدن ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و در نهایت کنترل بیماری مانع از تعطیلی اصناف، کسب و کار و لطمه به اقتصاد شوند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان گفت: میزان رعایت پروتکل‌ها باید به سطح مطلوب حداقل 75 درصد برسد و در همین راستا محدودیت‌های تردد شبانه، تعطیلی پارک‌ها، سواحل و مراکز گردشگری و همچنین جریمه نقدی ورود خودروهای غیربومی به شهرستان علی الخصوص در روزهای تعطیلات پایان هفته با شدت بیشتری برقرار است.

در این جلسه همچنین جلال برشام، معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت وخیم استان‌های جنوبی از لحاظ شیوع کرونا و گسترش آن در سایر استان‌ها گفت: 18 ماه است که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنیم اما همچنان در برابر بیماری عادی انگار هستیم و و اگر مراعات نکنیم با سرعت انتقالی که از ویژگی‌های ویروس دلتاکووید 19 است، تمام تخت‌های ICU پر خواهند شد.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون 22841 نفر در سطح شهرستان به این بیماری مبتلا شدند گفت: در حال‌حاضر شاهد ابتلا به ویروس دلتاکرونا در سطح استان هستیم که تنها دو راه برای مبارزه با آن وجود دارد و آن رعایت پروتکل‌ها و انجام واکسیناسیون است.

وی همچنین از شهروندان خواست برای آگاهی از نوبت واکسیناسیون خود منتظر پیامک باشند و با تجمع در مراکز واکسیناسیون که کانون آلودگی ویروس است باعث شیوع بیشتر بیماری شوند.

حمید انزانی، قائم مقام اتاق اصناف گیلان ضمن انتقاد از حضور مسافران علی الخصوص از استان‌های کانون کرونا در شهرستان رشت گفت: حضور مسافران در حال‌حاضر، با توجه به شرایط اقتصادی و مدیریت هزینه‌ها حتی برای خرید مواد ‌غذایی توسط گردشگران، هیچ آورده‌ای برای مردم شهرستان جز بیماری نخواهد داشت.

قائم مقام اتاق اصناف گیلان با بیان اینکه در حال‌حاضر تنها اولویت ما بازگشت فعالیت‌های اصناف و مشاغل به روال عادی گذشته است، گفت: ورود گردشگران، تعطیلی اصناف را در پی گسترش بیماری به‌دنبال خواهد داشت، لذا خواسته ما این است که از ورود مسافر به شهرستان از هر طریق ممکن جلوگیری شود تا بتوانیم محدودیت‌های ایجاد شده برای فعالیت کسب و کار را از میان برداریم.

سرهنگ رامین طیری، رئیس پلیس پیشگیری شهرستان نیز ضمن درخواست از بخشداران برای تعطیلی مراکز تفریحی در سواحل شهرستان در ایام تعطیلات پیش‌رو گفت: جریمه نقدی برای جلوگیری از ورود مسافر به استان و شهرستان بازدارندگی لازم را ندارد و باید تصمیماتی صریح در ارتباط با برگشت دادن مسافران از مرزهای ورودی استان اتخاذ گردد.

325237