گیلان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه همه مناطق استان مستعد و سازگار برای کشت گیاهان دارویی هستند و سطح زیر کشت در گیلان بیش از ۱۲ هزار هکتار است، گفت: با همکاری صندوق کار آفرینی و امید، تسهیلاتی با سود ۱۴ درصد برای کشت گیاهان دارویی به متقاضیان ارایه می‌شود.
استاندار گیلان در دیدار با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار تأمین اعتبار بهسازی تاسیسات آبرسانی به‌منظور افزایش آب‌رسانی به زمین های شالیکاری و مقابله با کم آبی شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان مطرح کرد؛

ضرورت ثبت جشنواره قصه گویی در تقویم رسمی کشور

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با اشاره به نقش تأثیرگذار قصه در پاسداشت گنجینه‌های فرهنگی گفت: باید این جشنواره در تقویم رسمی کشور گنجانده شود.
سارا بهمنیار کاراته کار گیلانی که ماه گذشته در اولین مرحله لیگ جهانی کاراته وان در ترکیه موفق به کسب مدال برنز شده بود بامداد امروز بهمراه تیم ملی راهی پرتغال شد تا در آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک حضور یابد.
فرماندار رشت با بیان اینکه ویروسی که با آن مواجهه هستیم از ابتدا بارها جهش پیدا کرده و تغییر ساختارش، درمانش را پیچیده ساخته است، گفت: باید بدانیم تنها راه بازگشت به زندگی عادی گذشته، رعایت با جدیتِ کامل پروتکلهاست و این از طریق تذکر، برخورد، جریمه و پلمپ به دست نمی آید و باید بتوانیم با ارائه راهکارهایی، حساسیتها نسبت به چگونگی مقابله با ویروس را در همه لایه های جامعه ایجاد کنیم و این مسئولیتی است که بر عهده رسانه ها قرار داده شده تا با اطلاع رسانی های عمومی و آگاهی بخشی و استفاده از بیان و ادبیات اثرگذار، سطح پویایی جامعه را درکنترل بیماری کرونا به حداکثر برسانند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در نشست کارگروه تعرفه بیمه استان، با اشاره به پایین بودن تعرفه و تعویق پرداختی بیمه‌ها، اظهار داشت: پایین بودن تعرفه‌ها و تعویق در پرداختی‌های بیمه، بخش خصوصی را مجبور به اعمال فشار به مردم می‌کند.
فرماندار رشت با تاکید بر نقش آفرینی مثبت مردم در مواجه با مشکلات، گفت: حضور سازمان‌های مردم نهاد در رفع معظلات بسیار موثر است و بایستی زمینه ی حضور سمن های فعال و کارآمد فراهم شود.
استاندار گیلان در بازدید از روند تکمیل پروژه سد مخزنی شفارود با اشاره به اینکه اقدامات اجرایی و جدی احداث این سد از دو سال پیش آغاز شده، گفت: طی سه ماه اخیر برمبنای مشکلات تأمین سیمان با کندی روند اجرایی پروژه مواجه بودیم که باید از فرصت فصل های بهار و تابستان ، برای جبران این عقب ماندگی استفاده شود.
تالاب انزلی؛ زیستگاه گونه‌های زیادی از آبزیان، پرندگان، گیاهان و یکی از زیست ‌بوم‌های ارزشمند جهان به شمار می رود که از سال ۱۳۵۴ (۱۹۷۵میلادی) در کنوانسیون بین المللی رامسر به ثبت رسید اما در این سالها آسیب های جدی به این تالاب که قسمتی تفکیک ناپذیر در زندگی معیشتی حاشیه نشینان و مردم محلی است، وارد شده و امروز میگویند طرحی هفت ساله احیاءگر آن می شود.
رئیس مرکز انتقال خون استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۶۰ واحد خون به استان‌های سیستان و بلوچستان و گیلان ارسال شده است تا مشکلات این استان‌ها در زمینه این ماده حیاتی نیز تامین شود.
طی یک ماه گذشته انجام شد؛

تولید دو هزار و 500 تن گوشت قرمز در گیلان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت: طی یک ماه گذشته دو هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز توسط دامداران گیلانی تولید شده است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رضوانشهر در جلسه شورای ترافیک این شهرستان با بیان لزوم افزایش ایمنی در محور کوهستانی پونل به خلخال و جلوگیری از هر گونه حادثه ناگوار در این جاده گفت: این مسیر از راه های کوهستانی و پر تردد است که مردم در تعطیلات آخر هفته جهت بهره مندی از مواهب طبیعی و جاذبه های گردشگری از آن استفاده می کنند.
استاندار گیلان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا از رفع ممنوعیت تردد شبانه در شب‌های قدر خبر داد و گفت: مقرر شد مراسم شب‌های قدر و احیاء در ماه رمضان و نماز عید فطر در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل‌ها برگزار شود و در شهرهای قرمز و نارنجی حتما مراسم شب‌های احیاء و نمازها باید در فضای باز برگزار شود ضمن آنکه مدت مجاز برگزاری این مراسم حداکثر دو ساعت و برای نمازها نیم ساعت است.
یک جامعه شناس، با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه های تقویت سرمایه اجتماعی، اعتماد است، یعنی مردم باید نسبت به حاکمیت اعتماد داشته باشند و این اعتماد با شفافیت ممکن میشود و مردم اگر صداقت را در رفتار و گفتار مدیران ببینند حس اعتماد عمومی در آنان تقویت می شود، گفت: اگر مردم با آمارهای کرونایی کمتر از واقعیت رو به رو شوند، وضعیت بحرانی را درک نمی کنند و با عادی انگاری موجب تشدید بحران می شوند.