سرپرست اداره صمت شهرستان رودبار؛

نظارت بر بهره برداری از معادن با رویکرد تخصصی/ بازگشت معادن راکد به چرخه تولید

سرپرست اداره صمت شهرستان رودبار با بیان اینکه احیاء معادن متروکه قدیمی رودبار از آبان ماه آغاز خواهد شد، گفت: بایستی بهره برداری از معادن با رویکرد تخصصی و توجه به مسائل منطقه‌ای انجام شود.
تصویر نظارت بر بهره برداری از معادن با رویکرد تخصصی/ بازگشت معادن راکد به چرخه تولید

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، سینا اورنگ پور سرپرست اداره صمت شهرستان رودبار در حاشیه بازدید از چند معدن رودبار که به اتفاق دادستان پرتلاش و سایر مسئولین منطقه انجام شد، از نظارت دقیقتر با رویکرد تخصصی بر فعالیت معادن شهرستان رودبار خبر داد و گفت: وضعیت معادن و برداشت‌های معدنی با رویکرد تخصصی و توجه به مسائل منطقه‌ای ساماندهی خواهد شد.

سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان رودبار با اشاره به این که معادن مطلوبی در محدوده این شهرستان وجود دارد، افزود: بایستی بهره برداری از معادن به صورت اصولی و کارشناسی به نحوی انجام شود که به ضرر مردم بومی منطقه و اهالی شهرستان نشود بلکه از مزیت‌های آن برای بهبود وضعیت منطقه استفاده گردد.

اورنگ پور ظرفیتهای معدنی موجود رودبار را پتانسیلی برای اعتلاء شهرستان و کل گیلان دانست و گفت: به فضل خداوند و حمایت و اراده مسئولین شهرستان با برنامه و رویکرد حرفه‌ای خواهیم توانست معادن متروکه قدیمی همانند معدن زغال سنگ البرز غربی را احیاء و انشاالله فعالیت خود را از آبان ماه آغاز نماید و قطعاً فعالیت مجدد این معدن بزرگ در بازیابی اقتصاد و اشتغال منطقه نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی در ادامه از بهره‌مندی از تکنولوژی جهت نظارت مداوم و مطلوب بر فعالیت معادن گیلان سخن گفت و اظهار کرد: در معادن کوهی و کارگاه‌های دانه‌بندی شن و ماسه؛ دوربین‌های مداربسته نصب می‌شود تا نظارت دقیق‌تری به فرآورده‌های معدنی و همچنین حفظ حقوق بیت المال انجام شود.

به گفته سرپرست اداره صمت شهرستان رودبار وضعیت سایر معادن و برداشتهای معدنی نیز بررسی و بازنگری می‌شود و در شورای معادن استان نسبت به آنها تعیین تکلیف دقیق صورت می‌گیرد.

اورنگ پور با اشاره به وجود دو شهرک صنعتی و فعالیت بیش از ۳۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط عنوان کرد: چالش‌ها و مشکلات صنعتی رودبار در کمترین زمان ممکن احصاء و از طریق مراجع مرتبط با بهره‌مندی از ظرفیت‌های کارگروه رفع موانع تولید مسائل آنها پیگیری می‌شود و در دولت مردمی با سیاست‌های جدید نفس تازه‌ای در کالبد حوزه صنعت و معدن رودبار دمیده می‌شود.

گفتنی است؛ سینا اورنگ پور تحصیلکرده رشته معدن در مقطع کارشناسی و رشته مدیریت در مقطع ارشد می‌باشد و برنامه و چشم انداز مدونی برای ساماندهی معادن رودبار با اشراف علمی و نگاه تخصصی دارد.

شهرستان رودبار در ۶۷ کیلومتر جنوب مرکز استان واقع است. به طور کلی گیلان دارای 52 معدن فعال است که مهمترین آنها معدن زغال سنگ سنگرود، معادن سنگ آهک، معدن مارن، معدن صدف دریایی آستارا و تالش، معدن خاک نسوز سنگرود، معدن میکا، مصالح ساختمانی و سایر مواد معدنی از قبیل سیلیس، سنگ نما، ‌ماسه ریخته گری، سنگ لاشه است.

منبع: روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان

350645