فرماندار رشت در مراسم تجلیل ارز کادر درمان بیمارستان رازی:

لباس مقدسی که بر تن شماست لباس عافیت و آرامش برای مردم جامعه شد

فرماندار رشت گفت: با وجود همه چالش‌های ایجاد شده در همه‌گیری کووید برای کشور، لباس مقدسی که بر تن شماست لباس عافیت و آرامش برای مردم جامعه شد و امنیت روانی که بالاتر از خود امنیت است را برای همه به ارمغان آورد.
تصویر لباس مقدسی که بر تن شماست لباس عافیت و آرامش برای مردم جامعه شد

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، علی فتح اللهی فرماندار شهرستان رشت در مراسم تجلیل از پزشکان و کادر درمان بیمارستان «رازی» رشت اظهار داشت: بطور قطع دو مقوله امنیت و سلامت دو بال پرواز توسعه هر کشوری محسوب می‌شود که باید بعنوان بنیان و اساس هر جامعه مدنظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر درنظر گرفتن اولویت موضوعات امنیت و سلامت در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای کشور افزود: سرمایه‌گذاری و توسعه در کشوری که فاقد امنیت و سلامت است معنایی نخواهد داشت و مهمتر آنکه حتی اگر امنیت داشته باشیم و سلامت وجود نداشته باشد باز هم جامعه با مشکلات اساسی در روند توسعه روبرو خواهد شد.

فرماندار رشت با بیان اینکه بیماری کووید 19 چالش‌های اساسی برای دنیا و کشور ما ایجاد کرد، گفت: متأسفانه ما بیش از یکصدهزار نفر از هموطنان عزیزمان را در این همه گیری از دست دادیم و کشور با وجود استکباری که سعی می‌کند از هر طریقی فشار را افزایش دهد با چالش‌های عدیده‌‌ای در این مدت روبرو بود.

وی تلاش‌های کادر درمان را در این مدت یادآور شد و گفت: با وجود این موانع، لباس مقدسی که بر تن شماست لباس عافیت و آرامش برای مردم جامعه شد و امنیت روانی که بالاتر از خود امنیت است را برای همه به ارمغان آورد.

وی همچنین افزود: حضور شما، فعالیت شما و نگاهتان، نگاه خدایی است و دستانتان به اراده الهی زندگی بخش است.

فرماندار رشت با انتقاد از برخی بی توجهی‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: متأسفانه در نگاه برخی از افراد جامعه، رنج کادر درمان هنوز معنایی پیدا نکرده در حالی‌که ساعت‌ها تحمل محیط درمان و بیمارستان با لباس‌های مجهز و سنگین و ارائه خدمات، حتی لحظه‌ای برای هیچ‌کدام از ما قابل تحمل نیست و قدرتی خدایی نیاز دارد.

وی از تلاش‌های مدیران بهداشت استان و شهرستان رشت برای به حداقل رساندن مشکلات همه‌گیری کووید 19 قدردانی کرد و گفت: هر اندازه تقدیر و تجلیل در برابر جان‌ فشانی‌های کادر درمان که خود را در این مدت وقف سلامت مردم کردند، نخواهد توانست حق این ایثارگری‌های بزرگ را ادا نماید.

فتح اللهی افزود: تقدیر از پزشکان نباید تنها محدود به یک روز باشد بلکه باید هر لحظه یادآور شویم که چه نعمت‌های بزرگی را در کنار خود داریم که شاید تا پیش از همه‌گیری کرونا تلاشهایشان را فراموش می‌کردیم.

وی بزرگترین وظیفه همه ما را در برابر این تلاشگران عرصه سلامت همراهی و توصیه یکدیگر به رعایت حداقل‌های دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و گفت: اجازه ندهیم تاوان سهل‌انگاری‌های ما به ناحق متوجه کادر درمان شود.

فرماندار رشت ضمن تحسین همواره در دسترس بودن دکتر «سید حسین میرپور» ریاست بیمارستان «رازی» شهرستان رشت و تلاش‌های جهادی وی گفت: حتی یک‌بار با خستگی ایشان در ارجاع مشکلات بیماران و شهروندان حتی در نیمه‌های شب روبرو نشدم که این خود یک پیام در ابتدا برای من و برای همه ما در عرصه خدمت است.

نماینده عالی دولت در مرکز استان در پایان با آرزوی سلامتی و تندرستی برای همگان بویژه کادر درمان، پرستاران و پزشکان گفت: از خدا میخواهم که سایه شما همواره بر سر انسانها بوده که سایه‌ای آرامش بخش است.

337365