مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان مطرح کرد؛

لزوم پیشگیری از تهدیدات پیش‌روی محیط‌بانان با حمایت‌های قانونی

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در دیدار و دلجویی از محیط‌بان مجروح، اسماعیل ضرابی که در درگیری با مافیای جنگل‌خواری آستارا، با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفته بود، گفت: باید پوشش‌های حمایتی قانونی در پیشگیری از مخاطرات پیش‌روی محیط‌بانان درنظر گرفته شود.
تصویر لزوم پیشگیری از تهدیدات پیش‌روی محیط‌بانان با حمایت‌های قانونی

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، ساسان کفایی مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، صبح شنبه ۲۱ شهریور ماه از محیط‌بان مصدوم آستارا عیادت کرده، ضمن دیدار با رییس بیمارستان شهید بهشتی و پزشک جراح محیط‌بان اسماعیل ضرابی، در جریان آخرین اقدامات درمانی نامبرده قرار گرفت.

محیط‌بان اسماعیل ضرابی در درگیری با افراد شرور و مافیای جنگل‌خواری منطقه پناهگاه حیات وحش لوندویل شهرستان آستارا، از ناحیه پا و با سلاح سرد مورد تهاجم و حمله این اشرار قرار گرفت و به شدت مجروح شد که سریعاً به بیمارستان انتقال یافت. به گفته پزشک جراح و رئیس بیمارستان، حال عمومی او که هم‌ اکنون در بیمارستان شهید بهشتی تحت نظر و مداواست، خوب گزارش شده است.

کفایی در این دیدار ضمن دلجویی از محیط‌بان اسماعیل ضرابی و آرزوی سلامتی نامبرده، از محیط‌بانان به عنوان پاسداران و حافظان همیشه بیدار منابع طبیعی و محیط زیست کشور که بصورت شبانه روزی در راه صیانت از انفال الهی تلاش می‌کنند نام برده و عنوان نمود این افراد همواره شایسته تقدیر هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: تلاش محیط‌بانان در صیانت از طبیعت خدادادی نباید فراموش شود و این افراد در حفظ، نگهداری و ارایه مواهب طبیعی به نسل‌های آینده نقش مهمی دارند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های اخیر محیط‌بانان در سراسر کشور بارها مورد حمله قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: باید پوشش‌های حمایتی از نظر قانونی در جبران خدمت و پیشگیری از مخاطراتی که برای این محیط‌بانان صورت می‌پذیرد درنظر گرفته شود.

منبع: روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان

339013