مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه گیلان خبر داد:

اجرای نهضت ارتقای سواد رسانه

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه گیلان از اجرای نهضت ارتقای سواد رسانه در راستای صدور فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری خبر داد.
تصویر اجرای نهضت ارتقای سواد رسانه

به گزارش سایت خبری پرسون از استان گیلان، سجاد ستوده مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه گیلان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در مراسم اربعین حسینی امسال در نشست با دانشجویان، جهاد تبیین را به‌عنوان اصلی‌ترین خنثی‌کننده اهداف دشمن که تاثیرگذاری بر افکار عمومی در ایران اسلامی است دانستند.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه گیلان گفت: در سال 95 نیز رهبر معظم انقلاب در تبیین بحث جهاد کبیر اهمیت این موضوع را مورد تأکید قرار داده و اذعان داشتند که جهاد کبیر به میزان زیادی نیازمند راه‌اندازی جریان تبیین است که اعماق موضوعات را برای مردم روشن می‌کند.

ستوده با بیان اینکه تبیین، گزاره اصلی تحقق جهاد کبیر است و به عنوان یک وظیفه فردی باید مورد توجه همگان باشد افزود: هر فرد باید بتواند در راستای جریان تبیین برای اطرافیان خود به روشنگری بپردازد و با پاسخ دادن به شبهات و ابهامات مانند چراغی اطراف خود را روشن کند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تجهیزاتی را برای ورود به میدان تبیین معرفی کردند گفت: فکر، عقلانیت و کسب آگاهی فراوان از جمله تجهیزات مورد نیاز برای ورود به این فضا است که البته رهبر معظم انقلاب فرمودند این تجهیزات در جوانان ما وجود دارد تنها باید آن را تقویت کرده سپس وارد میدان تبیین و افشاگری شوند.

ستوده عنوان کرد: امروزه در فضای عمومی جامعه شاهد این هستیم که دشمن از طرق و عملیات‌های روانی مختلف افکار عمومی مردم را هدف قرار داده و سعی دارد دستاوردهای انقلاب و نوع نگرش ملت ایران به موضوعات مختلف را دستخوش تغییرات کرده و اهداف خودش را پیش ببرد.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه گیلان ابراز داشت: به همین دلیل موضوع تبیین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید جوانان به این فضا ورود کرده و با بیان درست به روشنگری بپردازند؛ در مسئله تبیین ارتقای سواد رسانه و سواد فضای مجازی آحاد مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه آحاد مردم متولیان حوزه رسانه در سطح کشور، مدیران این حوزه و همچنین خبرنگاران را نیز شامل می‌شود افزود: افزایش سواد رسانه به‌ویژه در مدیران می‌تواند به تییین درست موضوعات منتهی شود و پس از ارتقای سواد رسانه در مدیران باید در جهت ارتقای این موضوع در مردم گام برداریم.

ستوده گفت: از ابتدای تشکیل قرارگاه فضای مجازی در سپاه، این مجموعه نهضت ارتقای سواد رسانه و فضای مجازی در عموم مردم را یکی از وظایف خود دانسته و سعی کرده در این زمینه گام‌های متفاوتی بردارد که در گام نخست بسیج و اعضای بسیج مورد توجه قرارگاه قرار گرفته است.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه گیلان اظهار داشت: در گام دوم با استفاده از ظرفیت بسیج این موضوع را در آحاد مردم دنبال می‌کنیم و اهتمام داریم تا از طریق ارائه محتوا در قالب‌های متنوع و برگزاری کلاس‌های حضوری و آنلاین برای مخاطبین در سنین و سطوح مختلف، سواد رسانه را در سطح استان ارتقاء دهیم.

منبع: تسنیم

363655