مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان گیلان خبر داد:

بازگشایی مدارس منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان گفت: در صورت مهیا شدن زمینه و بستر لازم با توجه به روند مطلوب واکسیناسیون با اعلام ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا مدارس به شکل حضوری برگزار خواهد شد.
تصویر بازگشایی مدارس منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون از استان گیلان، محمد رحمتی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان در سالن الغدیر استانداری با اشاره به فرایند بازگشایی مدارس اظهار کرد: تا زمان بهتر شدن اوضاع کرونایی، آموزش‌ها به‌صورت حضوری، مجازی و آموزش توأمان پیش‌بینی‌شده و هیچ عجله‌ای برای بازگشایی حضوری با توجه به شرایط نداریم.

وی با تأکید بر تبعیت از تصمیمات ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس گفت: در صورت مهیا شدن زمینه و بستر لازم با توجه به روند مطلوب واکسیناسیون با اعلام ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا مدارس به شکل حضوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره اینکه آموزش در تمام مدارس روستایی و عشایری استان گیلان که جمعیت دانش‌آموزی آنان تا ۱۵ نفر باشد به‌صورت حضوری است، بیان کرد: حفظ سلامتی دانش آموزان در اولویت وزارت آموزش‌وپرورش و البته ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا است و تنها در صورت مهیا شدن زمینه، مدارس به حضوری دایر خواهد شد.

وی با تأکید بر واکسینه کردن والدین دانش‌آموزان برای ایمنی بیشتر افزود: تغییرات خوبی در نسخه جدید سامانه شاد اعمال‌شده و بسیاری از نواقص آن با به‌روزرسانی جدید برطرف شده است به‌طوری‌که امکان برقراری گفت‌وگوی دوطرفه، آزمون‌سازی استاندارد و راه‌اندازی نرم‌افزار شادینو برای به اشتراک‌گذاری پست‌های آموزشی افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه با اقدام جدید وزارت آموزش‌وپرورش مشکلات سامانه شاد تا حد زیادی برطرف شد، گفت: اگرچه ساماندهی نیروهای حق‌التدریسی کمی با مشکل مواجه شده است اما هیچ‌کدام از کلاس‌های درس ما در استان گیلان بدون معلم نمانده است.

منبع: فارس

362982