از سرزمینهای سرد سیبری به سمت جنوب دریای خزر؛

ورود خوتکای پرسفید؛ پیش قراول پرندگان مهاجر به تالاب‌های گیلان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از آغاز مهاجرت خوتکای پرسفید به تالاب های گیلان خبر داد و گفت: در حال حاضر و تا اعلام چگونگی صدور پروانه شکار هر گونه اقدام به شکار پرندگان مهاجر از هر نوع و گونه ممنوع بوده و با متخلفین طبق ضوابط برخورد خواهد شد.
تصویر ورود خوتکای پرسفید؛ پیش قراول پرندگان مهاجر به تالاب‌های گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، ساسان اکبری‌پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر گفت با توجه به بازدیدهای میدانی انجام شده از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان گیلان و دریافت گزارش‌های مستند از محیط‌بانان مستقر در پاسگاهای محیط‌بانی در مناطق ساحلی و تالابی استان پیش قراولان پرندگان مهاجر در سال جاری مهاجرت خود را آغاز و هم اکنون در این مناطق حضور دارند که از شاخص‌ترین این گونه‌ها خوتکا پرسفید می‌باشد.

ساسان اکبری‌پور با اشاره به اینکه که پس از ورود این گونه پرنده مهاجرت گسترده سایر گونه‌ها از جمله مرغابی‌سانان مشاهده خواهد شد، گفت: در حال حاضر و تا اعلام چگونگی صدور پروانه شکار هر گونه اقدام به شکار پرندگان مهاجر از هر نوع و گونه ممنوع بوده و با متخلفین طبق ضوابط برخورد خواهد شد.

اکبری پور تأکید کرد: در صورت توقیف سلاح حتی به صورت شروع به شکار توسط پرسنل یگان حفاظت محیط زیست استان فرد خاطی امکان دریافت مجوز شکار در سال جاری را نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: باتوجه به آغاز مهاجرت پیش قراولان پرندگان مهاجر تمام پاسگاهای محیط‌بانی استان از آستارا تا چابکسر در حالت آماده باش بسر می‌برند و یگان حفاظت اداره کل استان با شماره تماس ۱۵۴۰ آماده دریافت و اقدام فوری برای گزارش‌های واصله در این خصوص می‌باشد‌.

اکبری پور در پایان گفت: خوتکا پرسفید دارای بدنی به طول ۳۷ سانتی متر و منقاری راست و گردنی باریکتر و جثه‌ای بزرگتر از خوتکای معمولی میباشد و همه ساله در این ایام از سرزمینهای سرد سیبری به سمت جنوب دریای خزر مهاجرت می‌نماید.

منبع: روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان

337183