کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به شرایط جوی استان طی روزهای آینده از تداوم گرمای هوا در کرمانشاه خبر داد.
رییس پلیس امنیت عمومی استان کرمانشاه اعلام کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی هر سه عامل رقص و حرکات موزون شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی و رعایت موازین شرعی و قانونی این افراد دستگیر شدند.


روابط عومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اعلام کرد: آب آشامیدنی منطقه یک شهر کرمانشاه فردا سه‌شنبه چهاردهم تیرماه از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۱۸ به دلیل تعویض یک مورد شیروان قطع یا با افت شدید مواجه می‌شود.
زمین لرزه‌ای به بزرگی چهار و یک دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) روز دوشنبه حوالی شهر قصرشیرین از توابع استان کرمانشاه را لرزاند.
مجموعه بیستون واقع در شهر بیستون کرمانشاه، تعداد زیادی آثار تاریخی نظیر مجسمه هرکول، پل بیستون، کاروانسرای شاه ‌عباسی، نقش‌برجسته مهرداد دوم، فرهاد تراش و غیره را در خود جای داده است و از همین رو از مناطق مهم باستان‌شناسی در ایران به حساب می‌آید. یکی از آثار این مجموعه، سنگ‌نوشته و نقش‌برجسته حجاری‌شده داریوش است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. علاوه بر این، وجود غارهای متعدد در کوه بیستون از حضور انسان در این منطقه در دوران پارینه‌سنگی حکایت دارند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان پاوه اظهار داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات و سفرهای تفریحی از سوی مردم در شهرستان پاوه نادیده گرفته می‌شود و با توجه به قدرت سرایت بالا ویروس کرونا روزانه افراد بیشتری به این ویروس مبتلا می‌شوند.
مقاله «پیمان فلاحی» مدرس و فیلمساز انجمن سینمای جوان کرمانشاه با عنوان «دانش فیلمنامه­‌نویسی از رهگذر مطالعات عصب­‌شناسی؛ رویکردی نسبتا نوین برای مساله‌ه­ای قدیمی» جزو ۱۰ مقاله برتر جایزه پژوهش سال سینمای ایران شد.
فرمانده قرارگاه نجف‌اشرف سپاه با بیان این‌که احساس مسئولیت ملت بزرگ ما در تمام موضوعات دشمنان را در تمام صحنه‌ها به زانو درآورده است، گفت: تا زمانی که این روحیه در ملت وجود داشته باشد به طور قطع دشمنان زمین‌گیر هستند.
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه، از بیمه شدن رایگان بیش از 31 هزار نفر از روستاییان و عشایر کم‌درآمد استان تاپایان سال خبر داد و گفت: در اجرای این طرح تفاوت جنسیتی خیلی مطرح نیست و مشمولین این طرح از طریق نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی معرفی می‌شوند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف 23 دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش یک میلیارد ریال در یک کارگاه نجاری در کرمانشاه خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خبر داد:

22 روستای جوانرود آبرسانی می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از آبرسانی به روستاهای بخش‌های مرکزی و کلاشی شهرستان جوانرود خبر داد و گفت: در حال حاضر برخی از این پروژه‌ها در حال اجرا و برخی دیگر نیز در مرحله مناقصه و تعیین پیمانکار قرار دارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

تزریق دُز سوم واکسن کرونا آغاز شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای کادر درمان دانشگاه آغاز شد.