نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

انقلاب اسلامی همه امور را از دست مستبدان گرفت

امام جمعه کرمانشاه گفت: انقلاب اسلامی همه امور را از دست قلدران، مستبدان و اربابان بین‌المللی آن‌ها گرفت و تعیین سرنوشت را به عهده خود مردم گذاشت
تصویر انقلاب اسلامی همه امور را از دست مستبدان گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، ازکرمانشاه،حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری امروز در همایش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از اساس با حضور مردم بنا شده است اظهار داشت: روزی که رژیم ستمشاهی امام(ره) را دستگیر کردند مردم به حمایت از مرجع تقلید خود قیام کردند. انقلاب اسلامی با همت، شناخت و بصیرت مردم شکل گرفته در حالی که غالب حکومت‌های مردم به دنبال کودتا یا اعمال قدرت شکل گرفته است.

وی گفت: وقتی قرار شد نظامی براساس انقلاب اسلامی شکل بگیرد نخستین اقداماتی که امام(ره) انجام دادند رأی مردم برای تعیین نوع حکومت بود و 98.2 درصد ملت ایران به جمهوری اسلامی رأی دادند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: این حاکمیت براساس اسلام، قرآن کریم، سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و براساس جمهوریت است و مقرر شده تمام امور این حاکمیت با حضور و رأی مردم انجام شود و مسئولان کشور نیز خادم جمهور هستند.

غفوری با اشاره به اینکه مجلس قانون اساسی با رأی مردم برگزار شد و قانون اساسی نیز بعد از تصویب به رأی گذاشته شد، عنوان کرد: در قانون اساسی تمام ارکان کشور با رأی مردم دیده شده و قانونگذاری که مهمترین بخش کار است توسط مجلس انجام می‌شود و نمایندگان این مجلس را مردم انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه اداره کشور به دست رئیس جمهور است که باز هم با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شود و انتخاب شوراهای شهر و روستا نیز به همین صورت است، گفت: مهمتر از همه رهبری نظام را مجلس خبرگان رهبری انتخاب می‌کند که اعضای آن‌را مردم انتخاب می‌کنند و در واقع انتخاب رهبر نیز با رأی مردم و با واسطه است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و میراث شهیدان و نظام مقدس جمهوری اسلامی برخاسته از خون‌های پاک شهدا است، افزود: انقلاب اسلامی همه امور را از دست قلدران، مستبدان و اربابان بین‌المللی آن‌ها گرفت و تعیین سرنوشت را به عهده خود مردم گذاشت و این از مهمترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم است.

غفوری گفت: دهه فجر و 22 بهمن و انتخابات پیش رو دو عرصه بسیار مهم برای حضور یکپارچه و مشارکت همه‌جانبه و یک تکلیف شرعی، الهی و ملی برای همه ملت است و هر رأی به منزله تیری بر قلب دشمن است.

وی عنوان کرد: دشمنان ماه‌هاست برای دلسرد کردن مردم ایران و کم‌فروغ کردن انتخابات تلاش می‌کنند، امام(ره) ملت بصیر ما قدر این موقعیت‌ها و استقلال و عزت و سربلندی را می‌داند و هیچ کس در دنیا جرئت امر و نهی به ملت ایران و مسئولان نظام را ندارد و دشمنان می‌خواهند این برگ برنده افتخارآمیز را از دست ملت ایران بگیرند.

غفوری گفت: ملت ایران بیدار و بصیر است و می‌داند حضور او در تمام صحنه‌ها در مقابل دشمن کینه‌توز یک جهاد در پیشگاه خداوند است و می‌داند باید دشمن را با موضع‌‌گیری، حضور در صحنه و رأی خود ناکام بگذرد؛ همان گونه که در 45 سال گذشته عمل شده است.

وی افزود: ملت ما مسئولیت و مأموریت بزرگ تاریخی را عهده دار شده که زمینه‌ساز ظهور منجی باشد و برای رسیدن به آن قله‌ای که جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد ملت ما همچنان قوی و شجاع، باعزت و بصیرت در صحنه حضور خواهد داشت.

منبع: تسنیم

585946