افتتاح بزرگترین بیمارستان "سرطان" غرب کشور اوایل سال آینده

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به پیشرفت ۹۹ درصدی بیمارستان در حال ساخت سرطان کرمانشاه، گفت: به محض تحویل پروژه، کار نصب تجهیزات آغاز شده و پروژه ظرف دو ماه آماده بهره برداری می شود.
تصویر افتتاح بزرگترین بیمارستان "سرطان" غرب کشور اوایل سال آینده

به گزارش سایت خبری پرسون، صادق کریمی، در خصوص آخرین روند ساخت بیمارستان سرطان کرمانشاه بعنوان بزرگترین بیمارستان سرطان غرب کشور، گفت: تنها بخشی از کارهای جزیی این پروژه مانده و از پیمانکار خواسته ایم هرچه سریعتر کار را انجام داده و پروژه را تحویل دهند.

وی افزود: به محض تحویل پروژه توسط پیمانکار، کار نصب تجهیزات آغاز شده و پروژه نهایتا ظرف دو ماه به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به شروع ساخت این پروژه از سال ۱۳۹۵ گفت: این پروژه تا سال ۱۳۹۶ حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشت و پس از آن به دلیل مشکلات اعتباری متوقف شد.

کریمی با اشاره به تزریق اعتبار به این پروژه در دولت سیزدهم گفت: پایان سال ۱۴۰۰ کار پروژه مجددا از سر گرفته شد و اکنون هم تقریبا پروژه آماده بهره برداری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ارزش روز این پروژه را همراه با تجهیزات آن بیش از هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

وی افزود: این بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی است و قرار است تجهیزات پیشرفته درمان سرطان در آن نصب شود.

کریمی با اشاره به خریداری دو دستگاه رادیوتراپی و یک دستگاه توموتراپی که نوع پیشرفته‌تر دستگاه رادیوتراپی است برای این بیمارستان، گفت: نصب این تجهیزات در این بیمارستان آن را به یکی از قطب های مهم درمان سرطان کشور تبدیل خواهد کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: همچنین برای این بیمارستان یک دستگاه پت اسکن خریداری و نصب شده و در حال حاضر یک ماه است برای خدمات رسانی به بیماران سرطانی از آن استفاده می شود.

کریمی همچنین از پیگیری خرید یک دستگاه براکی تراپی برای این بیمارستان خبر داد و افزود: این دستگاه ۳۰ میلیارد تومانی در درمان مبتلایان سرطان سینه کاربرد دارد.

وی افزود: در بازدید نمایندگان مقام معظم رهبری قرار شد ۱۵ میلیارد تومان از اعتبار خرید این دستگاه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تامین و ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز از محل منابع وزارت بهداشت تامین شود.

منبع: ایسنا

597817