هر کاندیدا می‌تواند چند ستاد انتخاباتی داشته باشد؟

فرماندار کرمانشاه گفت: هرکدام از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه می‌تواند یک ستاد مرکزی و همچنین ستادهای فرعی در هرکدام از مناطق هشتگانه شهرداری، بخش‌ها و یا روستاها داشته باشد.
تصویر هر کاندیدا می‌تواند چند ستاد انتخاباتی داشته باشد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا آمویی، امروز (هشتم بهمن) در همایش پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که با حضور جمعی از کاندیداهای حوزه انتخابیه کرمانشاه در دادگستری برگزار شد، با بیان اینکه کاندیداهای انتخابات مجلس باید با قوانین انتخابات آشنایی داشته باشند، اظهارکرد: اگر کاندیداها نسبت به قوانین انتخابات، تبلیغات و فرآیندهای آن آشنایی داشته باشند، کمتر به سمت جرائم و تخلفات خواهند رفت.

وی در ادامه افزود: از همه کاندیداها می خواهیم که روسای ستادهای انتخاباتی و آدرس محل ستادهای خود را در اختیار فرمانداری قرار دهند.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: هر کاندیدا می تواند یک ستاد مرکزی در حوزه انتخابیه خود و در هرکدام از مناطق هشتگانه شهرداری هم یک ستاد فرعی داشته باشد، همچنین در بخش ها و روستاها هم می توانند ستادهای انتخاباتی دائر کنند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد انتخاباتی بانوان هر کاندیداها هم می تواند در دل ستادهای مرکزی و مناطق هشتگانه هم فعالیت داشته باشد.

آمویی در ادامه با تاکید براینکه کاندیداها مجاز نیستند که در هرجای از شهر ستاد برپا کنند، گفت: مکان ها و مسیرهایی در سطح شهر وجود دارد که برای دائر کردن ستادهای انتخاباتی ممنوعه هستند، لذا ما لیست این مکان ها و خیابان ها را در اختیار کاندیداها قرار می دهیم تا در آنجا ستادی برپا نکنند.

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته با شهرداری، مکان هایی خاص برای تبلیغات کاندیداها در سطح شهر مشخص خواهد شد که می توانند تبلیغات خود را در آن محل انجام دهند، لذا از کاندیداها درخواست می شود که در بحث تبلیغات باعث ایجاد آلودگی بصری در سطح شهر نشوند.

فرماندار کرمانشاه تاکید کرد: اگر هرکدام از کاندیداها در بستر فضای مجازی هم قرار است ستادی دائر کنند، باید آن را هم به فرمانداری اعلام کنند.

وی به ظرفیت های در نظر گرفته شده در رسانه ملی برای تبلیغ و بیان برنامه کاندیداها هم اشاره کرد و گفت: همچنین رایزنی هایی صورت گرفته تا فضای تبلیغات محیطی سطح شهر به صورت عادلانه در اختیار کاندیداها قرار گیرد.

آمویی در ادامه اضافه کرد: طبق قانون انتخابات کاندیداها باید برای بحث تبلیغات خود شفافیت مالی داشته باشند، لذا هزینه هایی که می کنند مورد رصد قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

598183