رییس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه خبر داد؛

جشنواره بین المللی شاهنامه خوانی کرمانشاه به دو زبان فارسی و کردی

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از برگزاری جشنواره بین المللی شاهنامه خوانی در کرمانشاه به زبان های فارسی و کردی خبر داد.
تصویر جشنواره بین المللی شاهنامه خوانی کرمانشاه به دو زبان فارسی و کردی

به گزارش سایت خبری پرسون، ایمان درخشی با اشاره به آغاز به کار این جشنواره از ۲۲ بهمن امسال، اظهار کرد: جشنواره بین المللی شاهنامه خوانی در ۲ بخش برگزار می‌شود که بخش اول آن به صورت مجازی از ۲۲ بهمن آغاز شده و تا ۱۵ اسفند ادامه دارد.

وی افزود: در این بخش از جشنواره افراد باید آثار خود را از طریق ایمیل به آدرس shahnameh.kermanshah۲۰۲۴@gmail.com و یا از طریق شبکه اجتماعی واتساپ به شماره ۰۹۳۷۸۶۷۲۹۸۱ ارسال کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به انتخاب شبکه اجتماعی خارجی «واتساپ» از آن جهت که شرکت کنندگانی از سایر کشورها در این جشنواره شرکت داشته‌اند، تصریح کرد: مخاطب این جشنواره تمام فارسی زبانان در سراسر کشورهای جهان هستند.

وی ادامه داد: همکار ما در برگزاری این جشنواره بنیاد فردوسی شاخه توس است که ارتباطات بین المللی داشته و فراخوان جشنواره از طریق آنها به کشورهای مختلف ارسال شده و شرکت در این جشنواره محدودیت سنی ندارد.

درخشی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این جشنواره می‌توانند هم به زبان فارسی و هم به زبان کردی شاهنامه خوانی داشته و فیلم آن را ارسال کنند، گفت: این آثار باید در قالب یک فایل ویدئویی کمتر از پنج دقیقه‌ای باشد و افراد باید حتماً به صورت افقی فیلمبرداری کنند.

وی افزود: با اتمام مهلت ارسال آثار، از ۱۵ تا ۲۳ اسفند ماه، تمامی آثار به مدت یک هفته داوری می‌شود و از میان آثار ارسالی ۱۰ اثر برگزیده در بخش شاهنامه خوانی فارسی و ۱۰ اثر برگزیده در بخش شاهنامه خوانی کردی برای شرکت در بخش حضوری جشنواره انتخاب می‌شوند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: بخش حضوری این جشنواره بین المللی روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت سال آینده در محل تالار انتظار برگزار شده و از سه نفر برتر در هر بخش با اهدای جوایزی نفیس تجلیل می‌شود.

منبع: مهر

600671