کرمانشاه

نظام‌الدین آل‌آقا از نوادگان آیت‌الله العظمی علامه آقا محمدباقر وحید بهبهانی که در حوزه‌های علمیه و در بین علما به استاد کل و مجدد مذهب معروف بوده است.
از مهرسال گذشته تا پایان فروردین 1400 جمعا 325 میلی متر بارش در کرمانشاه وجود داشته که این میزان طی مدت مشابه سال گذشته 497 میلی متر بوده که نشان از کاهش 39 درصدی بارش ها است.
رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

پنج شهر دیگر استان به جمع مناطق قرمز اضافه شدند

براساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه، گیلانغرب، صحنه، هرسین و سنقر و کلیایی هم از ۱۸ فروردین از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت.
معاون بهداشت و درمان سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه:

آماده احداث سریع بیمارستان صحرایی هستیم

این نقاهتگاه‌ها به صورت کاملا رایگان و با وعده های غذایی صبحانه، نهار و شام در اختیار بیماران کرونایی قرار می گیرد،
هیات نظارت مشغول بررسی صلاحیت‌ها است و روز هفتم اردیبهشت نتایج را به فرمانداری اعلام و روز هشتم اردیبهشت این نتایج به داوطلبان اعلام می‌شود.
یادداشت/شوربختانه برخی از نمایندگان صنفی بازنشستگان در شلیک این قمپز نقش بسزایی ایفا نمودند که شاید فرج کمیجانی که مدتهاست در نقش مشاور نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه عمل کرده و همزمان عضو کارگروه پیگیری طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز می باشد بیش از هر گروه و کمپین دیگری در این خصوص اظهار نظر کرده تا خواسته یا ناخواسته صدای این قمپز را رساتر نماید.
با توجه به تغییر رنگ شهرستان از لحاظ ابتلا به کرونا از زرد به نارنجی مشاغل سطح یک و ۲ مجاز به فعالیت هستند اما این وضعیت شکننده و در صورت عادی انگاری و بی توجهی مردم شاهد تغییر رنگ شهرستان به قرمز خواهند بود
مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه:

طی ده روز آینده خبری از بارش نیست

تا روز جمعه ممکن است در پاره‌ای از نقاط عمدتا نواحی شرقی و شمالی استان با رگبار خفیف باران و رعد و برق هم همراه باشد.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خبر داد:

ساخت 120 میلیون دلار کالای جایگزین واراداتی

به پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در سال گذشته یکی از اولویت‌های مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رویکرد رونق و جهش تولید در زمینه ساخت داخلی کالاهای وراداتی و جایگزین بود.
باتوجه به اینکه فرآیند واکسیناسیون کرونا در کرمانشاه هم آغاز شده، باید مسئولان بهداشت و درمان استان اهتمام لازم را داشته باشند تا شاهد وقوع اتفاقاتی نظیر انحراف در واکسیناسیون در استان نباشیم.
برق‌رسانی به ۶۲ روستا در ۱۶ استان‌ کشور شامل اردبیل، ایلام، خوزستان، مازندران، قزوین، سیستان و بلوچستان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کرمان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، یزد و کرمانشاه با جمعیت تحت پوشش 930 خانوار امروز (31 فروردین) به صورت همزمان و در قالب پویش هر هفته الف. ب. ایران با حضور ویدئو کنفرانسی دکتر اردکانیان وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دالاهو؛

یک دهنه کوره ذغال درجنگل های منطقه نابود شد

بلوط‌های زاگرس دارای ارزش اکولوژیکی بالایی همچون تنظیم گازها (جذب کربن و تولید اکسیژن)، ذخیره آب، کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از سیل را داشته که بایستی قبل از اینکه نفس‌های زاگرس به آخر برسد، ازآنهامحافظت کرد
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه:

برخورد قاطع با دلالان مرغ در دستورکار قرار گرفت

هدف از ایجاد بانک اطلاعاتی مرغ در راستای شفاف‌سازی در بحث تولید و توزیع و حذف واسطه و دلال‌هایی است که در این بازار فعالیت غیرمجاز دارند.
فروردین به آخر رسید حقوق ها پرداخت نشد؛

تسلیم قلم در برابر سونامی دروغ مسئولان

یادداشت/حکایت افزایش حقوق کارکنان و البته بازنشستگان نیز قصه پر غصه توام با دروغ ودروغگویی است که برخی مسئولان با وقاحت تمام به چشمان مردم زل زده و از افزایش های چند میلیونی حقوق کارمندان وبازنشستگان سخن می گویند.
معبد آناهیتا با مساحتی حدود پنج هکتار در مرکز شهر کنگاور قرار دارد که برخی قدمت آن را به دوران اشکانی و عده ای نیز دوران ساسانی می دانند. این بنای منحصر به فرد در سال ۱۳۱۰ به شماره ۳۱ به ثبت آثار ملی ایران رسیده و از نیمه دهه هشتاد شمسی پرونده آن در فهرست ثبت جهانی یونسکو قرار دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

خارج از نوبت واکسن نمی دهیم

با تمهیدات و برنامه ریزی های انجام شده تا پایان روز چهارشنبه اول اردیبهشت واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان استان به صورت کامل انجام خواهد شد.
باید جهت رونق بخشی به انتخابات شوراها تلاش شود، چرا که این انتخابات تاثیر مستقیمی بر انتخابات ریاست جمهوری دارد و می تواند زمینه ساز حضور هر چه بیشتر مردم پای صندوق های رای باشد.
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه خبر داد؛

عقدتفاهم نامه طرح ضربتی اشتغال با وزارت تعاون

براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در زمستان ۹۹ که به تازگی منتشر شده، استان کردستان با نرخ بیکاری۱۸.۸درصد، کرمانشاه با ۱۸ و آذربایجان غربی با ۱۴.۷درصد، سه استان بیکار کشور هستند.
مدیر کل بهزیستی استان:

طرح دوستدار کودک اجرایی خواهد شد

در این طرح با همکاری یازده دستگاه دیگر از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره) و دادگستری توامندسازی کودکان کار و خانواده های آنها و نهایتا کاهش کودکان کار را دنبال خواهد کرد.
بررسی دست های ‌پشت پرده صنعت داروسازی؛

اعتراض داروسازان‌ به مافیای دارو

یادداشت/طبق تحقیقاتی در حال حاضر ٧٠ تا ٧٥ درصد داروخانه های تهران متعلق به پراتیک ها هستند. امتیاز واردات دارو و کارخانه های داروسازی هم که همگی فقط متعلق به افرادی خاص است