آغاز روند واکسیناسیون عشایر استان کرمانشاه علیه ویروس کرونا

طرح واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال عشایر استان با همکاری مرکز بهداشت کرمانشاه، در منطقه عشایری قیماس، خرخر و تالاندشت (عشایر ایل زنگنه) آغاز شده است.
تصویر آغاز روند واکسیناسیون عشایر استان کرمانشاه علیه ویروس کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه با اشاره به آغاز روند واکسیناسیون عشایر استان علیه ویروس کرونا، گفت: افراد بالای ۱۸ سال و کوچ‌رو استان واکسینه می‌شوند.

بهزاد محمدی افزود: طرح واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال عشایر استان با همکاری مرکز بهداشت کرمانشاه، در منطقه عشایری قیماس، خرخر و تالاندشت (عشایر ایل زنگنه) آغاز شده است.

به گفته وی در صورت تأمین به موقع واکسن، تمامی گروه های هدف و آسیب پذیر جامعه عشایری استان در مدت کوتاهی واکسینه خواهند شد.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه اعلام کرد: از ابتدای شیوع کرونا امور عشایر استان کرمانشاه اقدامات خوبی در بحث پیشگیری و خدمات بهداشتی و پزشکی در سراسر این استان به انجام رسانیده است.

استان کرمانشاه ۱۴ هزار خانوار عشایر با جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر در قالب ۱۴ ایل دارد که ۱.۵ میلیون واحد دامی در اختیار دارند و ۳۰ درصد پروتئین استان را نیز تامین می کنند.

یک شهرستان استان قرمز، ۱۰ نارنجی و سه زرد

هم اکنون ۱۱۵ مرکز برای انجام واکسیناسیون کرونا در استان کرمانشاه فعال است.

اکنون ۳۷۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های کرمانشاه بستری هستند و مجموع جانباختگان استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به یک هزار و ۹۴۴ نفر رسیده است.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه نیز گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان کنگاور از (۲۴ تیر) از وضعیت زرد کرونایی به قرمز تغییر یافت.

«مهدی محمدی» افزود: براساس رنگ بندی جدید شهرستان گیلانغرب نیز از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر رنگ داد.

وی اظهار کرد: شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، سنقر و کلیایی، هرسین، قصرشیرین، جوانرود، پاوه و صحنه هم اکنون در وضعیت نارنجی به سر می‌برند.

محمدی یادآور شد: براساس این گزارش، شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو و روانسر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

منبع: ایرنا

325440