در ایام تعطیلات عید سعید قربان؛

مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان برای انجام مبادلات تجاری فعال است

مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان این شهرستان در ایام تعطیلات عید سعید قربان برای انجام مبادلات تجاری فعال است.
تصویر مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان  برای انجام مبادلات تجاری فعال است

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، فرماندار قصرشیرین گفت: مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان این شهرستان در ایام تعطیلات عید سعید قربان برای انجام مبادلات تجاری فعال است.

«مرادعلی تاتار» در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه پرویزخان و خسروی ۲ مرز رسمی است، افزود: فعالیت تجاری در این مرزها تعطیل‌بردار نیست و در ایام تعطیلات نیز طبق روال سابق فعال است.

وی اظهار داشت: در تعطیلات عید قربان در صورت پای کار آمدن طرف عراقی همچون روزهای قبل فعالیت صادرات کالا و مبادلات تجاری از این مرزها انجام می شود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: با توجه به سرایت ویروس کرونا تمام مبادلات تجاری از مرزهای خسروی و پرویزخان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام و تمهیدات لازم در این اتخاذ شده است.

تاتار اظهار داشت: هم اکنون روزانه یک هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون کالای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می شود و اولویت محموله های صادراتی با میوه و تره بار و کالاهای فاسد شدنی است.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

۵۴ درصد صادرات غیرنفتی ایران به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.

براساس تقویم رسمی کشورمان روز چهارشنبه (۳۰ تیرماه) مصادف با عید سعید قربان است.

منبع:ایرنا

325422