رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی:

اورژانس کرمانشاه نزدیک به ۶ هزار ماموریت کرونایی تاکنون انجام داده است

اورژانس ۱۱۵ کرمانشاه میانگین سالیانه ۶۰ هزار انواع مختلف ماموریت انجام می دهد
تصویر اورژانس کرمانشاه نزدیک به ۶ هزار ماموریت کرونایی تاکنون انجام داده است

به گزارش سایت خبری پرسون ازکرمانشاه، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه اورژانس ۱۱۵ کرمانشاه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان پنج هزار و ۸۷۹ ماموریت کرونایی انجام داده است، گفت: اورژانس خط مقدم کادر درمان در مواجهه با ویروس کرونا است.

دکتر هومن رفیعی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز چهارشنبه در گفت وگویی افزود: پرسنل و تکنسین های اورژانس ۱۱۵ با مراجعه به منازل بیماران مبتلا به کرونا آنها را به بیمارستان ها منتقل می کنند و در این مرحله حالت فیلترینگ برای کادر درمان و بیمارستان را دارند.

او گفت: واقعا کادر درمان از ابتدای شیوع ویروس کرونا به ویژه در بیمارستان ها زحمات بسیار زیادی متحمل شدند و در این میان انصافا پرسنل اورژانس نیز به صورت شبانه روزی تلاش کرده‌اند.

رفیعی با بیان اینکه ۶۰ درصد از پرسنل اورژانس۱۱۵ کرمانشاه به ویروس کرونا مبتلا شدند، توضیح داد: گاهی اوقات در ماموریت های این دوران می بینیم بیمار دچار حمله قلبی را گزارش می کنند و پرسنل به خیال اینکه طرف مشکل قلبی دارد به احیا اقدام می کند، اما بعداز انتقال به بیمارستان متوجه می شویم طرف علاوه بر بیماری قلبی، کرونا نیز گرفته و پرسنل اورژانش نیز نمی دانستند و مبتلا شدند.

وی با بیان اینکه در تمام ماموریت های پرسنل اورژانس با تجهیزات بر بالین بیماران حاضر می شوند، گفت: خوشبختانه تاکنون با کمک همکاران کادر درمان از پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی استان مورد فوتی نداشتیم.

رفیعی یکی از کارهای بزرگی اورژانس پیش بیمارستانی را انتقال بیماران کرونایی بیمارستان ها به ویژه مبتلایان کرونایی از بیمارستان های شهرستان ها که تجهیزات کافی نداشته اند یا ظرفیت آنها پر شده بود به دیگر نقاط و بیمارستان ها اعلام کرد و افزود: گاها با اتوبوس آمبولانس های این مرکز در استان، هفت، هشت بیمار مبتلا به کرونا انتقال داده ایم.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اورژانس ۱۱۵ کرمانشاه میانگین سالیانه ۶۰ هزار انواع مختلف ماموریت انجام می دهد، افزود: بیشترین ماموریت ها حوادث تصادفی و ترافیکی و سپس بیماران قلبی، تنفسی است اما از سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا، بعد از حوادث تصادفی، ماموریت‌های بیماران تنفسی این مرکز بیشتر شده که عمده آن به خاطر ویروس کرونا است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای داری سکنه،این استان ۶۷ پایگاه اورژانس با حدود ۶۵۰ پرسنل، ۱۴۵ دستگاه آمبولانس، ۲ اتوبوس آمبولانس و یک اورژانس هوایی به کمک هوانیروز دارد.

منبع:ایرنا

323771