کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از خسارت بیش از ۲۳۳ میلیارد تومانی طوفان و سیل در اردیبهشت امسال به استان کرمان خبر داد و گفت: میزان خسارات بخش زیربنایی بیش از 80 میلیارد تومان و مقدار خسارات به بخش کشاورزی بیش از 150 میلیارد تومان بوده است.
در حاشیه بازدید استاندار از بیمارستان اعصاب و روان نوریه کرمان اعلام شد: ۲۳ درصد جمعیت کشور نیاز به روان درمانی و یک درصد آنها نیاز به بستری دارند و در استان کرمان۳۰ درصد جمعیت، نیاز به روان درمانی دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حالی اکنون سه شهر قرمز در استان کرمان داریم که در هفته گذشته تعداد شهرهای قرمز استان به صفر رسیده بود.
رئیس مجمع مشورتی توسعه کرمان درباره انتخابات شوراها تاکید کرد:

شهروندان در انتخاب خود تمرکز و مطالعه بیشتری داشته باشند

رئیس مجمع مشورتی توسعه استان کرمان با اشاره به نقش توسعه ای شوراهای اسلامی شهر و روستا، پرهیز از طایفه گرایی و تمرکز بر ملاک های تخصصی و تقوای نامزدهای انتخابات را بسیار مهم دانست.
استاندار کرمان با بیان این‌که این استان امروز(شنبه ) هشدار کرونا دریافت کرد، گفت: همچنین هشدارهایی برای پیک پنجم کووید ۱۹ به علت ویروس هندی و افریقایی درون کشور پیش بینی می شود.
معاون جهاد کشاورزی مطرح کرد:

کمبود 5 هزار تن علوفع دامی در کرمان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: کمبود علوفه در این استان پارسال با توجه به بارش های نسبتا خوب ، ۳۰۰ هزار تن بود که خشکسالی این رقم را در سال جاری به مرز ۵۰۰ هزار تن رسانده است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان کمک خیرین را طی سال گذشته تاکنون داشته ایم که با اعتبارت دولتی در مجموع با حدود ۵۰۰ میلیارد تومان توانسته ایم ۴۵۸ پروژه را در این استان فعال کنیم.

22 قاتل اعدامی در زندان های جیرفت در یک قدمی چوبه دار بودند که زندگی آنها شکل تازه ای به خود گرفت.
فرماندار کرمان با اشاره به کم آبی‌ و خشکسالی‌های اخیر گفت: میزان بارندگی طی سال گذشته در این شهرستان بسیار پایین بوده و با توجه به در پیش بودن تابستان و گرمی هوا برای تامین آب کرمان دچار مشکل خواهیم شد.
رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه خبر داد:

دستگیری قاتل مادر زن در کرمان

پس از گذشت شش ماه از وقوع جنایت، با همکاری سربازان گمنان امام زمان(عج) قاتل در یکی از شهرهای استان کرمان شناسایی شد.
علی امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ترکیدن مخزن آب شرب روستای پاگدار اظهار کرد: گروه جهادی با همکاری شورا و جوانان روستا آماده‌سازی سکوی مخزن آب را آغاز کردند.
مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: واکسیناسیون افراد بالای 80 سال در استان کرمان نیز از فردا(7 اردیبهشت ماه) آغاز می شود و این افراد فراخوان و با آنها تماس گرفته می شود که در چه زمانی به کجا مراجعه و واکسن تزریق کنند و بسته به نوع واکسن، دو تا 12 هفته بعد دوز بعدی واکسن تزریق خواهد شد.