پویش اهدای خون جامعه ورزش کرمان اجرا شد

مدیرکل انتقال خون استان کرمان اعلام کرد: پویش اهدای خون ورزشکاران در استان کرمان همزمان با سراسر کشور با هدف افزایش ذخایر خون و فرآورده‌های آن به مناسبت اربعین حسینی و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس راه‌اندازی شد.
تصویر پویش اهدای خون جامعه ورزش کرمان اجرا شد

به گزارش سایت خبری پرسون، از کرمان دکتر"ایرج شکوهی" امروز ۲۹ شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضا به خون و فرآورده‌های خونی در استان کرمان، نیاز به خون افزایش قابل توجهی داشته و لازم است نیازهای خونی استان با همکاری نیک اندیشان برطرف شود.

وی افزود: کمبود ذخیره تمامی گروه‌های خونیِ استان از حد بحران خارج شده اما از آنجا که مصرف خون روزانه و همیشگی است، از هم استانی ها درخواست می شود مثل همیشه یاریگر انتقال خون در تامین خون و فرآورده های خونی باشند.

شکوهی با اشاره به اینکه با توجه به مصرف بالایی که گروه‌های خونی A و O دارند، بیش از سایر گروه‌های خونی مورد نیاز هستند، از راه‌اندازی پویش اهدای خون ورزشکاران در استان کرمان همزمان با سراسر کشور با هدف افزایش ذخایر خون و فرآورده‌های آن به مناسبت اربعین حسینی و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس خبر داد.

وی افزود: این اقدام روز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه جاری و با همکاری فدراسیون های ورزشی استان در آخرین روزهای تابستان گرمابخش زندگی دوباره نیازمندان به خون می شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه جوانان و ورزشکاران دو جمعیت کلیدی در تامین نیاز به خون در کشور هستند لذا از همه جوانان و ورزشکاران کرمانی جهت پیوستن به پویش اهدای خون ورزشکاران دعوت می کنیم و امیدواریم شاهد حضور قهرمانان ورزشی، مربیان و ورزش دوستان در مراکز اهدای خون سراسر استان باشیم.

پنج پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت و بم آماده خدمت‌رسانی به ورزشکاران است و به منظور جلوگیری از اتلاف وقت، این عزیزان می توانند با مراجعه به سامانه نوبت دهی اینترنتی سازمان انتقال خون به آدرس http://nobatdehi.ibto.ir مکان و زمان مورد نظر خود را برای اهدای خون دریافت کنند.

منبع:ایسنا

350861