برگزاری جشنواره ملی موسیقی نواحی در کرمان از 29 مهر تا 2 آبان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران، با نام وحدت در کسوت موسیقی اقوام در کرمان خبر داد و گفت: این جشنواره به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای موسیقی و به نوعی اصیل‌ترین موسیقی کشور تلقی می‌شود.
تصویر برگزاری جشنواره ملی موسیقی نواحی در کرمان از 29 مهر تا 2 آبان

به گزارش سایت خبری پرسون از استان کرمان، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان امروز در نشست خبری به مناسب برگزاری جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران در کرمان اظهار داشت: چهاردهمین دوره جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران، امسال با نام وحدت در کسوت موسیقی اقوام در کرمان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه این جشنواره از ۲۹ مهر ماه سال جاری تا ۲ آبان ماه در باغ موزه وزیری شهر کرمان برگزار می‌شود، عنوان کرد: این جشنواره به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای موسیقی و به نوعی اصیل‌ترین موسیقی کشور تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: در جشنواره امسال همه اقوام سراسر کشور حضور دارند و بیش از ۷۰ نفر از هنرمندان و اساتید موسیقی نواحی کشور در این جشنواره شرکت کرده‌اند و به تناوب کارهای خود را ارائه می‌دهند.

علیزاده بیان داشت: جشنواره ملی موسیقی نواحی یکی از سه جشنواره موسیقی مهم کشور است، ظرفیت برگزاری جشنواره طی سال‌ها برگزاری در کرمان ایجاد شده و امیدواریم این جشنواره در کرمان استمرار داشته باشد و به دنبال این هستیم که دبیرخانه دائمی آن را راه‌اندازی کنیم.

وی عنوان کرد: این جشنواره تا سال ۹۸ به صورت حضوری برگزار شد و در این سال ما میزبان بیش از ۳۰۰ نفر از هنرمندان و دست‌اندرکاران اجرایی این جشنواره در کرمان بودیم و سال گذشته به دلیل بیماری کرونا این جشنواره به صورت مجازی برگزار شد.

محمدرضا علیزاده در پایان گفت: امسال قرار است این جشنواره به صورت محدود حضوری برگزار شود و همچنین در چهار شهرستان استان این جشنواره میزبانی شود که تا کنون فقط در شهرستان سیرجان برگزاری این جشنواره قطعی شده است.

منبع: فارس

366246