پورابراهیمی:

آینده اقتصاد ایران حتما بهتر از امروز است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آینده اقتصاد کشور را روشن توصیف کرد.
تصویر آینده اقتصاد ایران حتما بهتر از امروز است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امشب در آیین معرفی کتاب چهره‌های موفق اقتصاد کرمان اظهار داشت: استان کرمان به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و برخورداری از مواهب طبیعی از استان‌های ثروتمند کشور است.

وی بیان داشت: بزرگترین مزیت در استان کرمان مبتنی بر توان علمی و تخصصی جوانانی‌ست که در کرمان درس خوانده‌اند و امروز استادان دانشگاه هستند و می‌توان از توان آنها استفاده کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پایه خلق مزیت بر دانش، علم و تخصص است و جامعه ما این بستر را دارد.

پورابراهیمی بیان داشت: اگر به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توجه کنیم، باید بدانیم توان علمی و تخصصی ما کجا و چه بود و ما به خاطر داریم در کرمان پزشکانی هندی و پاکستانی بودند در حالی‌که باهوش‌ترین جوانان در این کشور زندگی می‌کردند، اما نگاهی به آن توان علمی در کشور وجود نداشت.

وی عنوان کرد: امروز شاهد این امر هستیم که بیماران از خارج کشور می‌آیند و از پزشکان ایرانی نوبت می‌گیرند تا مراحل درمان خود را طی کنند.

پورابراهیمی همچنین علم و دانش، وجود مراکز علمی و دانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری را ازجمله مزیت‌هایی خواند که بتوانیم با بهره‌گیری از آنها به اهداف‌مان در استان کرمان برسیم.

وی متذکر شد: منابع آبی حتی آب شرب در کرمان دچار مشکل جدی است و سالانه ۶ میلیارد مترمکعب آب استفاده می‌کنیم در حالی‌که فقط ۵ میلیارد ورودی آب به استان داریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به بیان خبر خوب درباره مطالعات حفاری آب پرداخت و خاطرنشان کرد: حفاری‌های شش، هفت ساله در جنوب‌شرق کشور با مرکزیت سیستان و بلوچستان انجام شد و برای نخستین بار بعد از سه مرحله حفاری بزرگ ناموفق اما در آخرین عملیات تضمین شده دسترسی به آب‌های ژرف در ایران امکان‌پذیر شده که عمق آن ۲ تا ۳ هزار متر است و حفاری برای دسترسی به آب‌های ژرف در کرمان نیز آغاز شده است.

پورابراهیمی ادامه داد: طی یک سال و نیم گذشته حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در استان کرمان عملیاتی کردیم و تا یک سال دیگر عملیات اجرایی آنها بر روی زمین دیده می‌شود.

وی ابراز داشت: کرمان با انتقال آب از خلیج فارس به این خطه برای طرح‌های صنعتی به قطب فولاد کشور تبدیل می‌شود و برای نخستین‌بار در ایران تولید لاستیک‌های فوق‌سنگین برای ماشین‌آلات معدنی در کرمان کلید می‌خورد.

این نماینده مجلس یادآور شد: مجوز پالایشگاه پلاسمای کرمان دوباره تمدید شده است تا این طرح در کرمان ماندگار شود و طرح پلاسما از طرح‌های علمی، اقتصادی و امنیتی به‌شمار می‌رود و با اجرای آن، بزرگترین ظرفیت در حوزه بهداشت و درمان کشور در کرمان شکل می‌گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آینده اقتصادی ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: تصورم این است برای نظام سلطه احراز شده که تحریم برای براندازی نظام جمهوری اسلامی جواب نمی‌دهد هرچند هزینه‌هایی را برای ما ایجاد می‌کنند.

پورابراهیمی ادامه داد: طراح اصلی تحریم‌های آمریکا علیه ایران می‌گوید «ایران از تحریم اقتصادی سقوط نمی‌کند و پیشنهاد می‌دهد حالا که ایرانی‌ها به تحریم‌ها مسلط شده‌اند، برای مدتی تحریم‌ها را برداریم».

وی عنوان کرد: برنامه جامع دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف از جمله سیاست‌های پولی و ارزی هنوز به ما ارائه نشده است، هرچند کار در این زمینه را آغاز کرده‌اند.

پورابراهیمی افزود: پیش‌بینی ما این است با یک‌سری اصلاحات اقتصادی در کشور می‌توانیم، ریل‌گذاری اقتصاد را برای شرایط بهتر هموار کنیم و دسترسی به ۳.۵ میلیارد دلار از منابع کشور در خارج صورت گرفته است و برای تهاتر نفت توافقاتی را انجام داده‌ایم و برای مذاکرات در این زمینه به خارج از کشور می‌رویم.

وی اضافه کرد: مسیر حرکت برای اتفاقات مثبت رقم می‌خورد و باید با رویکرد علمی و هوشمندانه حرکت کنیم و ارتباط با بیرون را هم برقرار کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسیر اقتصاد ایران را خوب ارزیابی می‌کنیم، تصریح کرد: آینده اقتصاد ایران حتما بهتر از امروز است و آینده اقتصاد کرمان هم قطعا بهتر از وضعیت امروز ماست.

پورابراهیمی اظهار داشت: فضای صمیمی بین اندیشمندان و نخبگان وجود دارد و باید مسیر حرکت را با اقتدار جلو ببریم و درخواست داریم، پیشنهادات فعالان اقتصادی ارائه شود.

منبع: فارس

371582