کرمان

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان کمک خیرین را طی سال گذشته تاکنون داشته ایم که با اعتبارت دولتی در مجموع با حدود ۵۰۰ میلیارد تومان توانسته ایم ۴۵۸ پروژه را در این استان فعال کنیم.

22 قاتل اعدامی در زندان های جیرفت در یک قدمی چوبه دار بودند که زندگی آنها شکل تازه ای به خود گرفت.
فرماندار کرمان با اشاره به کم آبی‌ و خشکسالی‌های اخیر گفت: میزان بارندگی طی سال گذشته در این شهرستان بسیار پایین بوده و با توجه به در پیش بودن تابستان و گرمی هوا برای تامین آب کرمان دچار مشکل خواهیم شد.
رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه خبر داد:

دستگیری قاتل مادر زن در کرمان

پس از گذشت شش ماه از وقوع جنایت، با همکاری سربازان گمنان امام زمان(عج) قاتل در یکی از شهرهای استان کرمان شناسایی شد.
علی امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ترکیدن مخزن آب شرب روستای پاگدار اظهار کرد: گروه جهادی با همکاری شورا و جوانان روستا آماده‌سازی سکوی مخزن آب را آغاز کردند.
مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: واکسیناسیون افراد بالای 80 سال در استان کرمان نیز از فردا(7 اردیبهشت ماه) آغاز می شود و این افراد فراخوان و با آنها تماس گرفته می شود که در چه زمانی به کجا مراجعه و واکسن تزریق کنند و بسته به نوع واکسن، دو تا 12 هفته بعد دوز بعدی واکسن تزریق خواهد شد.
در ماه مبارک رمضان مردم روستاهایی از رفسنجان با بی‌‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند و هنوز به تابستان نرسیده و کم‌آبی به همه جا رخنه نکرده است، کامشان تلخ شده است.
دادستان منوجان گفت: در راستای حمایت از کار و تولید و رونق اقتصادی و منویات مقام معظم رهبری معدن آسمینون منوجان مجدداً راه اندازی و زمینه تثبیت و حفظ اشتغال ۱۲۰۰ نفر فراهم شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: ریشۀ تاریخی و پتانسیل‌های فراوان استان کرمان در مجسمه‌سازی، می‌تواند این شهر را به پایگاه اصلی مجسمه‌سازی در کشور تبدیل کند و باید این سمپوزیم تداوم داشته باشد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: ۳۴۰ آشپزخانه مهدوی در هفته نخست ماه مبارک رمضان در راستای اطعام و افطاری مددجویان و خانواده‌های نیازمند تحت پوشش این نهاد در کرمان راه‌اندازی شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: با توجه به مشکلات مردم این استان در زمینه تأمین مایحتاج عمومی از جمله مرغ در بازار، این دادستانی از باب رعایت حقوق مردم به این مبحث ورود کرده است.
فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج از توقیف یک دستگاه تریلر و کشف ۲۷ تن سیمان قاچاق در این شهرستان خبر داد.
استاندار کرمان گفت: اقدامات و عملکرد نیروی انتظامی را خوب ارزیابی کرد و در ادامه به بحث تصادفات جاده ای پرداخت و افزود: در بحث قاچاق انسان، اتباع خارجی برای ما یک معضلی شده اند.