کرمان

استاندار کرمان با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی استان کرمان گفت: در حال حاضر سه شهرستان استان قرمز و ۱۱ شهرستان نارنجی است.
فرمانده انتظامی کرمان جیرفت از درگیری شبانه پلیس این شهرستان با قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد و گفت: در این عملیات ۲۵۰کیلو تریاک کشف و ۳ دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از آغاز عملیات مرمت کاشی‌کاری ضلع شمالی و شرقی مسجد ملک کرمان خبر داد.
رئیس کل دادگستری کرمان خبر داد:

تکمیل پروژه خط انتقال گاز هنزا ظرف سه ماه

رییس‌کل دادگستری استان کرمان ضمن بررسی ابعاد مختلف پروژه خط انتقال گاز هنزا گفت: موانع موجود در مسیر تملک اراضی واقع در مسیر اجرای این پروژه باید در چارچوب قانون حل شده و این طرح ظرف سه ماه آینده اجرایی شود.
رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان کرمان با اشاره به اینکه کرونا از زمان شیوع، آسیب های جدی اقتصادی و مالی به باشگاه داران، مربیان، ورزشکاران و افراد فعال در این حوزه وارد کرده است گفت: در سیاست‌گذاری های کلان دولت باید جبران این آسیب‌ها دیده شود.
در گفت و گوی تلویزیونی با مردم کرمان؛

همتی: موانع رشد اقتصادی و تورم کشور را از بین می‌بریم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید موانع رشد اقتصادی را از بین ببریم تا شاهد رفع مشکلات فعلی مردم باشیم، گفت: پیش‌بینی پذیر نبودن فضای اقتصادی سهم مهلکی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی کشور است.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: به مناسبت 20 خردادماه روز جهانی صنایع‌دستی کارگاه رشته سفره‌بافی که به تازگی احیا شده، در راور افتتاح می‌شود.
مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان گفت: حادثه آتش‌سوزی این کارخانه در خارج از کوره رخ داد و ارتباطی با داخل کوره‌بلند ندارد و همین امروز یا فردا مسیر طبیعی فعالیت به سرعت ادامه خواهد یافت.

رییس اداره برق شهرستان بم افزایش دما، استفاده بخش کشاورزی از چاه‌های آب به دلیل خشکسالی و تولید کمتر برق از نیروگاه‌های برقابی را از دلایل سختی تابستان امسال در تامین برق عنوان کرد.
مدیرعامل تیم خاتون بم ضمن حرسندی از انتقال مالکیت تیم فوتبال شهرداری بم به مجتمع فراوری مس حان حاتون گفت: باید تیم محبوبیت حود را همچون ارگ بم، جهانی کند بنابر این آرمان لوگو و لباس این تیم براین اساس طراحی حواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از خسارت بیش از ۲۳۳ میلیارد تومانی طوفان و سیل در اردیبهشت امسال به استان کرمان خبر داد و گفت: میزان خسارات بخش زیربنایی بیش از 80 میلیارد تومان و مقدار خسارات به بخش کشاورزی بیش از 150 میلیارد تومان بوده است.
در حاشیه بازدید استاندار از بیمارستان اعصاب و روان نوریه کرمان اعلام شد: ۲۳ درصد جمعیت کشور نیاز به روان درمانی و یک درصد آنها نیاز به بستری دارند و در استان کرمان۳۰ درصد جمعیت، نیاز به روان درمانی دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حالی اکنون سه شهر قرمز در استان کرمان داریم که در هفته گذشته تعداد شهرهای قرمز استان به صفر رسیده بود.
رئیس مجمع مشورتی توسعه کرمان درباره انتخابات شوراها تاکید کرد:

شهروندان در انتخاب خود تمرکز و مطالعه بیشتری داشته باشند

رئیس مجمع مشورتی توسعه استان کرمان با اشاره به نقش توسعه ای شوراهای اسلامی شهر و روستا، پرهیز از طایفه گرایی و تمرکز بر ملاک های تخصصی و تقوای نامزدهای انتخابات را بسیار مهم دانست.
استاندار کرمان با بیان این‌که این استان امروز(شنبه ) هشدار کرونا دریافت کرد، گفت: همچنین هشدارهایی برای پیک پنجم کووید ۱۹ به علت ویروس هندی و افریقایی درون کشور پیش بینی می شود.
معاون جهاد کشاورزی مطرح کرد:

کمبود 5 هزار تن علوفع دامی در کرمان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: کمبود علوفه در این استان پارسال با توجه به بارش های نسبتا خوب ، ۳۰۰ هزار تن بود که خشکسالی این رقم را در سال جاری به مرز ۵۰۰ هزار تن رسانده است.