کردستان

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی؛ نماینده ولی فقیه در استان کردستان از محله حاشیه ای نایسر شهر سنندج بازدید به عمل آورد و در این بازدید با ساکنین این شهرک به گفتگو پرداخت.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

وام قرض الحسنه به بیماران صعب العلاج و خاص پرداخت می شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: وزارت بهداشت ۴۶ میلیارد ریال اعتبار به منظور اعطای تسهیلات قرض الحسنه به بیماران خاص، سرطانی و نابارور واجد شرایط در استان اختصاص داده است.

استاندار کردستان گفت: کسی فکر نمی کرد که بشود موضوع کولبری را در کشور حل کرد اما امروز می بینیم که ستاد اجرایی فرمان امام طرح های اشتغالزایی خوبی برای این کار دارد و در آینده اتفاقات خوبی شامل حال کولبران می شود.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: هدف اصلی از تولید واکسن داخلی کرونا تامین نیاز دارویی کشور در این برهه زمانی است و از سوی دیگر به دنبال آن هستیم که با افزایش ظرفیت تولید، امکان صادرات آن به دیگر کشورهای جهان را مهیا کنیم.

گزارش پرسون از آخرین وضعیت تورم و گرانی در کردستان؛

مدال طلای «تورم» بر گردن کردستان

طبق دومین دومین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، در سالجاری استان کردستان در «تورم» نقطه به نقطه در جایگاه اول کشور قرار را از آن خود کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

برنامه های دهه فجر در کردستان بصورت مجازی برگزاری می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: به منظور حفاظت از سلامتی هنرمندان و مردم استان کردستان و رعایت پروتکل های بهداشتی، سعی خواهیم کرد برنامه ها و فعالیت های ایام مبارک دهه فجر امسال در فضای مجازی باشد.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: یکی از مکانیسم‌های دو نقشی که هم تسهیل در امور اجرایی دستگاه‌ها و هم توسعه منابع انسانی را به دنبال دارد چرخش مدیریت‌ها، پست‌ها و شغل‌هاست.

پس از انتشار گزارش وضعیت نامساعد شهرک «نایسر» در شهر سنندج و نبود ابتدایی ترین امکانات شهری از یک سو و نیز وجود افراد بزهکار در پرسون، بسیار از مسئولان بعد از انتشار این گزارش به این محله سرکشی می کنند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

سرطان پوست، معده و پستان شایع ترین سرطان های کردستان هستند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، شایع‌ترین سرطان‌ها در کل جمعیت استان را پستان، پوست، معده، سرطان با محل اولیه نامشخص و کولورکتال عنوان کرد.

سال آینده افزایش یارانه ها، افزایش نقدینگی و گردش پول بیشتر در جامعه را به همراه خواهد داشت و این یعنی کاهش بیشتر ارزش پول ملی و بزرگتر شدن غول تورم و سایه سنگینش که کمر فقیران فقیر تر شده را خردتر خواهد کرد!

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان عنوان کرد:

صرفه جویی ۲۰ مگاواتی برق در کردستان/ وجود 677 هزار مشترک برق در استان

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان: مشترکان کردستانی روزانه ۳۰۰ مگاوات برق مصرف می کنند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ مگاوات کاهش را نشان می دهد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در گفتگو با پرسون:

سال 94 طرح تمکن مالی و معیشتی روحانیون به استانداری کردستان ارسال شد

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: سال 94 طرح تمکن مالی و معیشتی روحانیون به استانداری کردستان اعلام و ارسال گردید و در این راستا کارهایی در دست اقدام می باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد:

شناسایی 3 مبتلا به سیاه زخم در کردستان/ ابتلای 352 نفر به تب مالت در استان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعداد 3 نفر مبتلا به سیاه زخم و 2 مورد مبتلا به کیست هیداتیک در استان کردستان شناسایی و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: باید در دهه فجر انقلاب اسلامی با استفاده از هنر، بتوانیم که منظومه های فکری امام راحل و مقام معظم رهبری را بیشتر منعکس و پوشش دهیم.