کردستان

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: کردستان با دارا بودن مراتع غنی و تنوع پوشش گیاهی در مساحتی حدود یک و هفت دهم درصد مساحت کشور، بیش از ۲۵ درصد انواع گونه گیاهی کشور را داراست.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در حال حاضر تعداد ۵۲۶ روستای استان کردستان تحت پوشش خدمات و سرویس های متنوع اینترنت پرسرعت مخابرات هستند.

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج خبر داد؛

افتتاح دومین گرمخانه در شهر سنندج/ تهیه یک وعده غذای گرم برای افراد بی سرپناه

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج گفت: گرمخانه دوم برای جلوگیری از ازدحام افراد در گرمخانه خیابان انقلاب در بحث کرونا در خیابان 17 شهریور شهر سنندج از دیماه امسال کار خود را آغاز کرده است و ظرفیت پذیریش 80 بی سرپناه را دارد.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان گفت: برگزاری دوره آموزش عمومی «ولایت فقیه و حکومت اسلامی» در استان کردستان با وجود جنگ رسانه ای و شبهات دشمنان یک کار ضروری بود.

فرماندار شهرستان بانه گفت: در سال 98 بیش از پانصد مورد ساخت و ساز غیرمجاز و غیرقانونی در شهر بانه انجام گرفت درحالی که سال گذشته شهرداری بانه تنها برای 260 مورد پروانه ساخت صادر کرده است.

پرسون وضعیت نابسامان فرهنگی و اجتماعی جامعه را بررسی می کند؛

«روزمرگی» بیماری جدید جامعه ایرانی/ اخبار ناخوشایند از آمارهای اجتماعی و فرهنگی

افزایش خشونت ها در جامعه حتی در بین خانواده ها، افزایش بی سابقه میزان طلاق، کاهش شدید سن اعتیاد و فحشا و بسیاری دیگر از ناهنجارها باعث شده است که جامعه ما را به لبه پرتگاهی بس عمیق بکشاند.

امام جمعه شهرستان قروه در سخنانی انتقاد آمیز گفت: ده استان از این کشور روز به روز قدرتمندتر می شوند و بقیه استان ها روز به روز عقب مانده تر و در این میان کردستان در قله این عقب ماندگی قرار گرفته است.

گزارش پرسون از نسخه پیچی های دولت برای جلوگیری از گرانی میوه در کردستان؛

تسهیلات 4 میلیاردی مشکلات میوه شب عید را حل می کند؟ چه مقدار از میوه های شب عید از چنگال دلالان خارج می شود؟

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان، از اختصاص ۴ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید میوه شب عید استان خبر داده است.

مدیرکل راهداری حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: نیروهای های راهداری استان کردستان بدون هیچ گونه تعطیلی و استراحتی در حال انجام عملیات بازگشایی مسیر روستاهای گرفتار در برف هستند تا جایی که این عملیات در شب گذشته همچنان ادامه داشته است.
یادداشت/ بایدن علاوه بر دست به گریبانی با جهش بیماری کرونا در زمستان، با بی‌مدیریتی مفرط نظام درمانی اولین ابرقدرت جهان! روبروست. علاوه بر رکورداری آمریکا در ابتلا و فوت بر اثر کرونا، رسوایی‌ها و گسترش بی‌اعتمادی به واکسن آمریکایی همزمان تبدیل به یک چالش داخلی و خارجی برای ایالات متحده شده است.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان در گفت وگو با پرسون:

8 کشته و زخمی در تصادف زنجیره ای در کردستان/ واژگونی تریلی بر روی سرنشینان مرگ آفرین شد

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان گفت: 8 نفر در محور بیجار به تکاب و بیجار به همدان بر اثر تصادف زنجیره ای کشته و زخمی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد:

کاهش شیوع کرونا در کردستان/1048 کردستانی قربانی ویروس کرونا شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به روند کاهشی کرونا در این استان از شناسایی ۲۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون در کردستان خبر داد.

دوره آموزش عمومی ولایت فقیه و حکومت اسلامی به مدت دو روز در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام شهرستان بیجار با حضور اساتید برجسته از شهر مقدس قم و حضور مدیران، اساتید و کارکنان مدارس علمیه سطح استان کردستان برگزار گردید.
فرمانده انتظامی کردستان در گفتگو با پرسون:

کشف 13 دستگاه «ماینر» قاچاق در کامیاران/ دستگیری دو متهم پرونده

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی موفق شدیم که از جابجایی و خروج بیش از 179 هزار نخ سیگار قاچاق و نیز 13 دستگاه ماینر از شهرستان کامیاران توسط  قاچاقچیان و سودجویان جلوگیری کنیم.

علیرغم تماس های مکرر خبرنگار پرسون با صیدی؛ شهردار سنندج برای پاسخگویی به وضعیت دستفروشان و نیز دفاع از مجموعه شهرداری در مقابل این صنف، ولی وی هرگز حاضر نشد که مستقیم با رسانه ها روبرو شود.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: با آغاز بارش برف کار برف روبی محورهای استان کردستان با استفاده از 183 دستگاه ماشین برف روبی و... آغاز شده است.

استاندار کردستان گفت: برای منافع استان کردستان و دریافت اعتبارات در مرکز هم التماس کرده ایم و هم جنگیده ایم و تا پایان نیز خود را متعهد به خدمت صادقانه به مردم می دانیم.