رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد:

رشد 4 درصدی جوجه ریزی در استان کردستان/ کاهش آمار جوجه ریزی در کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: آمار جوجه ریزی در کل کشور در حدود 104 میلیون قطعه است که نسبت به سال گذشته 1 میلیون جوجه ریزی کاهش داشته است ولی در کردستان در بحث جوجه ریزی مشکلی نداریم و نسبت به میانگین کشوری 4 درصد رشد داشته ایم.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، محمدفرید سپری؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار کردستان با اشاره به توزیع 178 تن نهاده های دامی در سطح استان کردستان، بیان داشت: برای توزیع عادلانه نهاده های دامی در بین تولیدکنندگان گوشت، سال گذشته سامانه «بازارگاه» را فعال کرده ایم و خریداران و مشتریان می توانند از این درگاه خرید خود را انجام دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به توزیع 178 هزار و و763 تن نهادهای دامی در سطح استان طی 11 ماه گذشته تاکنون، گفت: آمار جوجه ریزی در کل کشور در حدود 104 میلیون قطعه است که نسبت به سال گذشته 1 میلیون جوجه ریزی کاهش داشته است ولی در کردستان در بحث جوجه ریزی مشکلی نداریم و نسبت به میانگین کشوری 4 درصد رشد داشته ایم.

سپری با اشاره به اینکه میزان جوجه ریزی در دیماه جاری در کردستان عددی در حدود 4.1 میلیون قطعه بوده است، خاطرنشان کرد: 3.6 درصد از جوجه ریزی کشور در کردستان انجام می شود، ولی با این وجود در بحث جوجه ریزی این استان نسبت به سال گذشته کاهش یک درصدی را نشان می دهد.

آیین مهر ـ استان کردستان

230548