مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان:

مصرف برق و گاز در ایران 3 برابر میانگین جهانی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: باید بتوانیم که مصرف برق را در کشور و استان کردستان به میانگین های جهانی برسانیم، در حال حاضر میزان مصرف گاز و برق در کشور 3 برابر بیشتر از کشورهای توسعه یافته می باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، هیوا لهونیان؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان امروز در جلسه شورای اداری این استان اظهار داشت: جلوگیری از بروز هرگونه قطعی برق در سطح استان کردستان منوط به کاهش مصرف گاز از سوی هم استانیها می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تصریح کرد: بنابراین تنها با صرفه جویی 10 درصدی در بحث مصرف گاز قطعی برق در سطح استان کردستان نخواهیم داشت.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر نیروگاه های کشور برای تامین سوخت خود از گاز استفاده می کنند، لذا هرگونه اضافه مصرف گاز در حوزه شهری، تجاری و... باعث کاهش فعالیت این نیروگاهها می شود.

لهونیان در ادامه افزود: خوشبختانه آمارهای اعلام شده نشان می دهد که مردم کردستان تاکنون 310 مگاوات ساعت صرفه جویی در مصرف برق داشته اند و از سوی دیگر 26.7 مگاوات مصرف برق در این استان مدیریت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: باید بتوانیم که مصرف برق را در کشور و استان کردستان به میانگین های جهانی برسانیم، در حال حاضر میزان مصرف گاز و برق در کشور 3 برابر بیشتر از کشورهای توسعه یافته می باشد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: باید فرهنگ مصرف در حوزه های مختلف همانند برق، آب، گاز و... در کشور سریعا اصلاح شود تا در چنین مواقعی دچار مشکل نشویم.

لهونیان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: هم ادارات و هم مشترکان خانگی می توانند با مدیریت ساده در بحث روشنایی منازل و محل کار خود مانع از بروز قطعی برق در سطح استان کردستان شوند.

آیین مهر ـ استان کردستان

230344