کردستان

مدیر اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت وگو با پرسون:

23 مورد مسمومیت بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن در کردستان/ 2 نفر در بیجار جان باختند

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای زمستان سالجاری تاکنون 23 مورد گزارش مسمومیت به علت استنشاق گاز مونوکسیدکربن در سطح استان کردستان داشته ایم که متاسفانه در این حوادث 2 شهروند بیجاری جان خود را از دست داده اند.

فیلم مستند «نان مقدس» به کارگردانی زنده‌یاد رحیم ذبیحی و به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی به بخش مسابقه هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «بیگ اسکای» آمریکا مورد تائید آکادمی اسکار راه پیدا کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند مرداد و شهریور باشد، در اسفند باید منتطر موج دیگری از بیماری بود که از نظر اقتصادی هم، زمان مهمی برای کسب و کارها محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان:

مصرف برق و گاز در ایران 3 برابر میانگین جهانی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: باید بتوانیم که مصرف برق را در کشور و استان کردستان به میانگین های جهانی برسانیم، در حال حاضر میزان مصرف گاز و برق در کشور 3 برابر بیشتر از کشورهای توسعه یافته می باشد.

رئیس کارخانه سیمان کردستان خبر داد:

ذوب شدن کارگر در کوره آتش

کارگر بهره بردار کارخانه سیمان کردستان در حین نظافت گرید کولر کوره کارخانه به داخل آتش افتاده و در دم جان باخته است.

یادداشت/ افزایش تحرکات مزبور به‌نوعی جهت روحیه‌بخشی به نیروهای سرگشته و متفرق وبی‌روحیه تکفیری و نوعی فراخوان به آنان برای از سرگیری عملیات ناامن‌سازی است. ضمن این‌که نوعی یارگیری و جذب نیروی جدید نیز به شمار می‌رود.

دکتر شیراکبری؛ روانشناس در گفتگو با پرسون:

انجمن های معتادان گمنام (NA) نیازمند حمایت دستگاه های دولتی هستند

روانشناس تربیتی و روانکاو با اشاره به اینکه انجمن های معتادان گمنام (NA) نیازمند حمایت مالی دستگاه های دولتی هستند، بیان داشت: نباید اجازه دهیم که مشکلات اقتصادی، معیشتی و... انجمن های (NA) را در کشور به تعطیلی بکشانند، بنابراین از مسئولان درخواست می کنیم که از نظر مالی و آموزشی این انجمن ها را مورد حمایت خود قرار دهند.

پیش اجلاسه استانی نماز امروز در اردوگاه فرهنگی «سلیمان خاطر» با حضور نماینده ولی فقیه در استان، محمدرضا مسیب زاده؛ مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و همچنین مدیرکل آموزش و پرورش کردستان برگزار شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان خبر داد:

بازسازی 11 هزار واحد مسکونی آسیب دیده در کشور به همت بنیاد مسکن کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان در بحث ملی نیز حضوری پررنگ دارد تا جایی که در این مدت اقدام به بازسازی بیش از 11 هزار واحد مسکونی آسیب دیده در حوادث طبیعی در استان های دیگر نموده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: سعی کنید قشنگ ترین جای مدرسه نمازخانه باشد ولی متاسفانه در کشور اینگونه نیست و به عینه می بینیم که نمازخانه یک مدرسه در پرت ترین مکان مدرسه قرار دارد که این برای جامعه اسلامی کسر شان است.

امام جمعه سنندج گفت: در دوران پیش از انقلاب بسیاری از امکانات اولیه همانند جاده، تلفن، گاز، برق، آب سالم و شرب و... برای اکثر مردمان مهیا نبود و در میان نیز کسی جوابگوی این همه نیازها نبود.

مدیراورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از اول سالجاری تاکنون بیش از ۹۲ نفر در این استان با گازمونوکسیدکربن دچار مسمومیت شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: چهار پروژه عمرانی در حوزه آب در قالب پویش هر هفته الف.ب.ایران در کردستان افتتاح می‌شود که برای بهره‌برداری از این طرح‌ها ۵۱۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.