استاندار کردستان عنوان کرد:

اجرای طرح انتقال آب به دشت‌های قروه و دهگلان

استاندار کردستان گفت: پروژه انتقال آب از سد آزاد به دشت‌های قروه و دهگلان ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان امروز در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب و برق کردستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح انتقال آب از سد سیازخ دیواندره به شهر بیجار و حسن‌آباد یاسوکند نیز در دست اجرا بوده که پروژه‌های بسیار بزرگی برای تامین آب شرب و سالم و بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه در هفته جاری پروژه آبرسانی به سنندج از سد آزاد با حضور مسوولان کشوری آغاز می‌شود، افزود: یکی از ظرفیت‌های توسعه در کردستان بحث آب وز یرساخت‌های انرژی است که می‌تواند زمینه‌ای برای توسعه استان باشد.

استاندار کردستان یادآور شد: طی سال‌های گذشته بیشترین سرمایه‌گذاری در این استان در حوزه آب، کشاورزی و برق بوده که بخشی ازاین طرح‌ها افتتاح شده و در ادامه تا پایان امسال و بهار ۱۴۰۰ بخشی دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

مرادنیا به تخصیص آب به ۹۶ هزار هکتار از اراضی دیم استان اشاره کرد و گفت: در همین راستا و با آبگیری سد ژاوه ۱۲ هزار هکتار از اراضی دشت‌ دهگلان و در طول مسیر لوله‌گذاری آبی خواهد شد، ضمن اینکه انجام شبکه آبیاری برای تحت پوشش قرار دادن پنج هزار هکتار از اراضی پایاب سد چراغ ویس سقز در حال انجام است.

امروز با دستور رییس جمهوری و به صورت ویدیو کنفرانس، هفت طرح صنعت آب و برق کردستان با ۶۷۶ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

شفیعی ـ استان کردستان

230741