انجام 3 هزار تست کرونا در کردستان/ ضرورت لغو سفرهای غیرضروری تا اطلاع ثانوی

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام بیش از 3 هزار تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در سطح این استان خبر داد.

تصویر انجام 3 هزار تست کرونا در کردستان/ ضرورت لغو سفرهای غیرضروری تا اطلاع ثانوی

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، حسن محمودی؛ مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 1304 تیم پزشکی و درمانی در تعطیلات عید نوروز امسال در قالب طرح شهید سلیمانی اقدام به انجام تست کرونا در مناطق مختلف استان کردستان نمودند.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: خوشبختانه با انجام این تست می توانیم بیماری کرونا را سریعا تشخیص دهیم که این پروسه تاثیر بسیاری در کنترل این ویروس دارد.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در طول انجام این طرح بیش از 35 بیمار کرونایی در منزل خود تحت مراقبت پزشکی قرار دارند تا از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری شود.

این مقام درمانی در ادامه سخنان خود افزود: از شهروندان و هم استانی های گرامی درخواست داریم که همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در صورت داشتن هرگونه علائم بیماری کرونا سریعا به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه نمایند.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در طول اجرای طرح شهید سلیمانی در کردستان تاکنون 1762 خانواده آموزش های لازم در بحث بیماری کرونا و مراقبت در مقابل این ویروس را دیده اند که این امر می تواند نقش مهمی در بالا بردن اطلاعات مردم در زمینه این بیماری داشته باشد.

محمودی در ادامه افزود: طرح مذکور تا هجدهم فروردین ماه در کردستان انجام می شود و از سوی دیگر از شهروندان درخواست داریم که برای حفظ سلامتی خود و دیگر شهروندان از هرگونه مسافرت درون استانی و برون استانی تا اطلاع ثانوی پرهیز کنند.

فاطمه عباسعلی ـ استان کردستان

279443

مطالب مرتبط