رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با پرسون:

کردستان در آستانه قرمز شدن/ مردم نسبت به پروتکل ها بی تفاوت شده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ابتلای 241 نفر در طول 24 ساعت در کردستان در این شرایط عدد کمی نیست، لذا اگر روند همین گونه پیش برود باید منتظر ورود به موج چهارم کرونا باشیم و این استان به وضعیت قرمز برگردد.

تصویر کردستان در آستانه قرمز شدن/ مردم نسبت به پروتکل ها بی تفاوت شده اند

کردستان ـ ​دکتر فرزین رضاعی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت وگو با خبرنگار پرسون عنوان داشت: اصلی ترین و مهمترین راه برای مقابله با ویروس کرونا، همراهی و تعامل جامعه و مردم هستند و اگر این مهم صورت نگیرد بی شک تیم ها و کادرهای درمانی نمی توانند به تنهایی در مقابل این اپیدمی ایستادگی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با این وجود در این روزها شاهد بی تفاوتی بسیاری از شهروندان نسبت به ویروس کرونا هستیم و همین امر بی شک فاجعه ای بزرگ را برای استان کردستان رقم خواهد زد.

این مقام درمانی با اشاره به اینکه آمارهای موجود از افزایش مبتلایان به کرونا خبر می دهد، افزود: ابتلای 241 نفر در طول 24 ساعت در کردستان در این شرایط عدد کمی نیست، لذا اگر روند همین گونه پیش برود باید منتظر ورود به موج چهارم کرونا باشیم و این استان به وضعیت قرمز برگردد.

دکتر رضاعی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: متاسفانه علیرغم هشدارهای بهداشتی کرونا برای برخی از مردم استان عادی شده است و از سوی دیگر رعایت پروتکل های بهداشتی در حال حاضر نسبت به چند ماه پیش افت بسیار چشمگیری داشته است که این را می توان به یک فاجعه انسانی تعبیر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بنابراین از مردم کردستان درخواست داریم که فردا که روز طبیعت می باشد، برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا به مانند سال گذشته در منازل خویش بمانند تا ان شاء الله شاهد خروج این ویروس منحوس از استان و کشور باشیم.

شفیعی ـ استان کردستان

279666