مدیرکل هواشناسی کردستان در گفتگو با پرسون:

وزش باد شدید در سیزده بدر امسال/ دمای منفی 4 درجه شهر سراب در شهرستان دهگلان

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته دمای هوای در روز طبیعت (جمعه) افت محسوسی خواهد داشت و نیز در این روز وزش باد شدیدتر می شود و شاهد هوایی ناسالم خواهیم بود.

تصویر وزش باد شدید در سیزده بدر امسال/ دمای منفی 4 درجه شهر سراب در شهرستان دهگلان

کردستان ـ رحیم صدیقی؛ مدیرکل هواشناسی کردستان در گفتگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: براساس پیش بینی های روزهای گذشته از صبح امروز سامانه بارشی در سطح استان کردستان باعث بارش باران به صورت پراکنده شده است.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: همچنین در کنار بارش باران شاهد وزش باد و نیز گردوغبار به کردستان به ویژه شهرهای غربی این استان هستیم.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: فعالیت این سامانه تا پایان روز جمعه ادامه خواهد داشت و شدت این بارشها امروز و فردا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امروز و فردا شاهد روند افزایشی دما در سطح استان کردستان خواهیم بود، تاکید کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته دمای هوای در روز طبیعت (جمعه) افت محسوسی خواهد داشت و نیز در این روز وزش باد شدیدتر می شود و شاهد هوایی ناسالم خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: براساس داده های ایستگاه های هواشناسی در 24 ساعت گذشته شهر سراب از توابع شهرستان دهگلان با دمای 4 درجه منفی سردترین و سلین اورامان با 25 درجه گرمترین نقاط در استان کردستان بودند.

صدیقی در پایان سخنان خود بیان کرد: طبق روال سال های گذشته گردوغبار از کشورهای سوریه و عراق وارد کردستان می شد، اما امسال به علت خشکسالی بی سابقه در سطح استان، بخشی از این گردوغبار به صورت محلی است.

فاطمه عباسعلی ـ استان کردستان

279542