وقتی بازاری ها، دولتی ها را دور می زنند

در این ابداع جدید و البته نامیمون بازاریان خودرو، فروشندگان قطعات یدکی که از افزایش هر روزه قیمت خودرو به ویژه قطعات یدکی اطمینان قلبی دارند، اقدام به تعطیلی فروشگاه خود برای مدت زمان خاصی می کنند.

تصویر وقتی بازاری ها، دولتی ها را دور می زنند

به گزارش سایت خبری پرسون، بعد از فراز و نشیب های بسیار در بازار به ویژه بازار خودرو برخی از فروشندگان خودرو و قطعات یدکی روش جدیدی برای کسب بیشترین سود و کمترین صرف زمان ابداع کرده اند.

در این ابداع جدید و البته نامیمون بازاریان خودرو، فروشندگان قطعات یدکی که از افزایش هر روزه قیمت خودرو به ویژه قطعات یدکی اطمینان قلبی دارند، اقدام به تعطیلی فروشگاه خود برای مدت زمان خاصی می کنند.

برای نمونه بسیاری از فروشگاه های قطعات یدکی خودرو از ابتدای اسفندماه 99 در سطح کشور و به ویژه کردستان به بهانه های مختلف کرکره فروشگاه و محل کسب خود را پایین کشیده اند و هنوز این کرکره ها بالا نرفته است و در این میان این شهروندان هستند که برای یافتن قطعه یدکی و.. خودروی خویش مجبورند تمام بازار را زیر پا بگذارند.

این فروشندگان با این ترفند و ابداع جدید عملا با احتکار غیرمستقیم کالا ضمن ایجاد تورم خارج از عرف، سودهای کلانی در ماههای آینده را کسب خواهند کرد، زیرا وضعیت اقتصاد و بازار کشور نشان داده است که بازار برای برخی از سودجویان به بهشتی برین تبدیل شده است.

محمدسبحان یکی از دهها فروشنده لوازم یدکی خودرو در سنندج است که این ایام مغازه خود را همچنان باز نگه داشته است.

وی در گفتگو با خبرنگار پرسون گفت: از اواخر سال گذشته بسیاری از هم صنفان بنده که کاملا از افزایش قیمت ها خبر دارند، عملا فروشگاه های خود را تعطیل کرده اند و به مسافرات رفته اند یا به دنبال کاسبی دیگری.

محمدسبحان با اشاره به اینکه این کار از نظر انسانی و قانونی یک جرم محرز است، افزود: در همین راستا که فروشگاه های لوازم یدکی خودرو فعال هستند، می بینیم که تنها چند فروشگاه باز هستند و بیشتر آنها بیش از یک ماه می باشد که تعطیل هستند و اطمینان دارند که بسته بودن فروشگاه ها برای آنها سود بیشتر از باز بودن دارد.

به گفته این فروشنده هر روز قطعات خودرو گران و گرانتر می شود و کسانی که به اندازه کافی خرید کرده اند هفته های آینده می توانند با باز کردن فروشگاه خود سود کلانی به جیب بزنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه قانونی مبنی بر جلوگیری از این روش جدید یعنی تعطیلی فروشگاه های و دپوی لوازم یدکی وجود ندارد و همین امر باعث شده است که برخی از اصناف دیگر این روش را انتخاب کنند که در این میان این مردم هستند که به عینه بازنده این سودجویی ها و منفعت طلبی ها خواهند شد.

با این حال مسئولان مربوطه و نظارتی در این باره سکوت پیشه کرده اند و جوابی برای این تخلف جدید بازاریان ندارند.

آیین مهر ـ استان کردستان

279424

مطالب مرتبط