امام جمعه شهرستان بیجار در گفتگو با پرسون:

تضعیف شورای نگهبان؛ تضعیف انقلاب و نظام است

امام جمعه شهرستان بیجار گفت: تضعیف شورای نگهبان به نوعی تضعیف سایر نهادهای انقلابی در کشور است، بنابراین انتقادهایی که از این نهاد و دیگر نهادهای نظام صورت می‌گیرد اولا باید با ادله باشد و ثانیا بدون غرض ورزی جناحی، سیاسی و فردی باشد.

تصویر تضعیف شورای نگهبان؛ تضعیف انقلاب و نظام است

کردستان ـ حجت الاسلام علی مرادی؛ امام جمعه شهرستان بیجار در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون اظهار داشت داشت: تاریخ این انقلاب نشان داده است که در ایام انتخابات همواره گروه‌هایی وجود دارند که به دنبال ایجاد حاشیه و ناامیدی در جامعه هستند.

امام جمعه شهرستان بیجار گفت: در این میان بیشترین حملات و حاشیه‌سازی‌های این گروه‌ها علیه نهاد انقلابی شورای نگهبان انجام می‌گیرد و در هر انتخاباتی به دنبال ایجاد یک جنگ روانی برای این نهاد مهم و تاثیرگذار در نظام هستند.

این استاد حوزه علمیه با انتقاد از کسانی که به صورت یکطرفه حملاتی به شورای نگهبان دارند، بیان داشت: بعد از اعلام اسامی7 نامزد تایید شده از سوی شورای نگهبان، عملا دیدیم که کسانی که به هر علت قانونی فاقد صلاحیت شناخته شدند به صورت مستقیم و غیرمستقیم این نهاد را مورد هجمه رسانه‌ای خود قرار دادند که این را باید جفایی بزرگ در حق انقلاب دانست.

امام جمعه شهرستان بیجار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شورای نگهبان نشان داده است که در بحث تایید صلاحیت ها، ملاکش قانون و نظر نهادهای مربوطه است و در این موضوع هرگز اعمال سلیقه نداشته است و براساس نص صریح قانون تصمیم‌گیری می‌کند ولی با این وجود برخی از نامزدهای تایید نشده به صورت یکجانبه به این شورای انقلابی حملات بسیاری می‌برند که این به نوعی ناجوانمردی و دور از دایره عقلانیت محسوب می‌شود.

وی گفت: تضعیف شورای نگهبان به نوعی تضعیف سایر نهادهای انقلابی در کشور است، بنابراین انتقادهایی که از این نهاد و دیگر نهادهای نظام صورت می‌گیرد اولا باید با ادله باشد و ثانیا بدون غرض ورزی جناحی، سیاسی و فردی باشد.

حجت الاسلام مرادی در پایان سخنان خود عنوان کرد: نامزدهای ریاست جمهوری که موفق نشدند صلاحیت لازم را برای حضور در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری را کسب کنند، بی شک عواملی زمینه‌ساز این امر شده است، زیرا شورای نگهبان نه با کسی عقد اخوت بسته است و نه با کسی سر عداوت دارد.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

301125