در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه تجاری بانه عنوان شد:

علاقمندی سرمایه‌گذاران استان سلیمانیه عراق برای حضور در کردستان

استاندار سلیمانیه عراق گفت: با تبدیل شهرستان‌هایی همانند بانه به منطقه آزاد تجاری، علاقمندی سرمایه‌گذران اقلیم کردستان برای انجام سرمایه گذاری در شهرستان بانه و دیگر مبادی مرزی در این استان بیشتر از پیش شده است.

تصویر علاقمندی سرمایه‌گذاران استان سلیمانیه عراق برای حضور در کردستان

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، هه‌وال ابوبکر؛ استاندار سلیمانیه عراق امروز در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه تجاری شهرستان بانه در سخنانی بیان کرد: همواره تلاش استان سلیمانیه این است که با کشور ایران به ویژه مرزهای «سیرانبند» و «باشماق» تعاملات اقتصادی و تجاری دوسویه داشته باشد.

استاندار سلیمانیه عراق تاکید کرد: از سوی دیگر با تبدیل شهرستان‌هایی همانند بانه به منطقه آزاد تجاری، علاقمندی سرمایه‌گذران اقلیم کردستان برای انجام سرمایه گذاری در شهرستان بانه و دیگر مبادی مرزی در این استان بیشتر از پیش شده است.

ابوبکر در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با این وجود ضریب بالای امنیتی در منطقه زمینه تشویق سرمایه‌گذاران را بیشتر از پیش خواهد کرد، بنابراین باید برای ایجاد یک امنیت مستحکم و پایدار از سوی دوطرف تجاری تلاش کنیم.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیاری در استان کردستان وجود دارد که نیازمند حضور سرمایه‌گذاران است، بنابراین استانداری سلیمانیه تمام تلاش خود را برای ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران به سمت مرزهای بانه و مریوان را خواهد داشت.

استاندار سلیمانیه خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر با وجود اینکه ویروس کرونا سهم بزرگی در تعطیلی پروژه‌های عمرانی داشته است، با این وجود تلاش کرده‌ایم که اجازه ندهیم که این وضعیت، کارهای عمرانی ما را مختل کند.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

290750

مطالب مرتبط