سه مرکز درمان ناباروری در فارس افتتاح شد

دکتر سید وحید حسینی، خاطرنشان کرد: متاسفانه رشد جمعیت مطلوب نیست و با راه‌اندازی مرکز مشاوره ناباروری در شیراز و مراکز درمان ناباروری در سه شهرستان فارس تلاش می‌شود که محیطی تخصصی برای افرادیکه تمایل به مشاوره و درمان در زمینه فرزندآوری دارند، فراهم کنیم.
تصویر سه مرکز درمان ناباروری در فارس افتتاح شد

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این آئین که با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انجام شد، گفت: در حال حاضر با کاهش رشد جمعیت در کشور مواجهیم و باید تلاش کنیم تا جمعیت ایران به سوی پیری پیش نرود.

همزمان با میلاد فرخنده مولی‌الموحدین حضرت علی(ع)، همزمان سه مرکز درمان ناباروری در شهرستان‌های ممسنی، داراب و آباده در استان فارس و همچنین مرکز مشاوره ناباروری در شیراز به بهره‌برداری رسید.

دکتر سید وحید حسینی، خاطرنشان کرد: متاسفانه رشد جمعیت مطلوب نیست و با راه‌اندازی مرکز مشاوره ناباروری در شیراز و مراکز درمان ناباروری در سه شهرستان فارس تلاش می‌شود که محیطی تخصصی برای افرادیکه تمایل به مشاوره و درمان در زمینه فرزندآوری دارند، فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: تاکنون اقدامات درمانی تخصصی و فوق تخصصی و مشاوره ارائه شده توسط ۶ مرکز سطح سه درمان ناباروری در شیراز نسبت به مراکز مشابه در کشور نتیجه بسیار مطلوبی داشته است.

فراهم شدن امکان ارائه خدمات تخصصی ناباروری در فارس و جنوب کشور

او با اشاره به آغاز فعالیت مراکز درمان ناباروری در شهرستان‌های ممسنی، داراب و آباده؛ همچنین مراکزی که در شهرستان‌های فیروزآباد و لامرد برای ارایه خدمات به زوجین پیش بینی شده است، ادامه داد: با فعالیت پنج مرکز سطح دو و ۶ مرکز سطح سه در فارس، امکان ارائه خدمات مشاوره و درمان تخصصی و فوق تخصصی به تمامی مردم استان و استان‌های همجوار وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر وجود دانش، پشتکار، دلسوزی و مسئولیت‌پذیری اساتید، پزشکان، پرستاران و کارکنان مجموعه سلامت فارس ابراز امیدواری کرد تا با افتتاح این مراکز همزمان با ایام مبارک دهه فجر و ولادت حضرت امام علی (ع)، این اقدام نیک موجب رضایت خداوند و مردم شود.

تاثیر فعالیت مراکز مشاوره و درمان ناباروری بر توسعه استان فارس

نماینده مردم شیراز و شهرستان زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تبریک دهه پرفروغ فجر، ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر، از تلاش مجموعه سلامت فارس به ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای توسعه خدمت رسانی درمانی به مردم قدردانی کرد و فعالیت مراکز مشاوره و درمان ناباروری را در افزایش امید به زندگی، رشد جمعیت، رشد اقتصادی، توسعه گردشگری سلامت و اشتغال آفرینی بسیار تاثیرگذار دانست.

علیرضا پاک‌فطرت با اشاره به جایگاه شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور که در جراحی‌های پیوند اعضا و درمان سرطان ها به استان‌های همجوار و کشورهای منطقه، خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه می‌دهد و در این زمینه در دنیا نیز شناخته شده است، گفت: مراکز مشاوره و درمان تخصصی درمان ناباروری شیراز و شهرستان های استان نیز می تواند به استان های همجوار و دیگر مردم کشور و منطقه، خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارائه دهد و این توانمندی باید به دنیا معرفی شود.

او با تاکید بر اینکه با افتتاح این مراکز، ظرفیتی در شیراز و استان فارس در زمینه تعالی جمعیت و خانواده ایجاد شده است، ادامه داد: افتتاح این مراکز در فارس نشان از امیدواری و ایجاد انگیزه برای مردم به ویژه جوانان است و باید تلاش شود زمینه ای فراهم کرد تا هزینه‌های درمان این حوزه کاهش یافته و به صورت رایگان خدمات تخصصی درمان ناباروری ارائه شود.

پاک‌فطرت با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه جوانی جمعیت؛ به طرح‌های مصوب مربوط به این حوزه در مجلس شورای اسلامی اشاره و عنوان کرد: کشور نیاز به رشد جمعیت دارد و این مهم در اولویت دستور کار نمایندگان مجلس است.

دکتر سعید البرزی مدیرگروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به نرخ یک و یک دهم درصدی رشد جمعیت ایران، گفت: با توجه به ظرفیت های موجود رو به پیشرفت ایران، باید برای تعالی جمعیت، فرزندآوری و درمان ناباروری فرهنگ‌سازی شود.

مرکز مشاوره ناباروری در شیراز در بیمارستان مادر و کودک شوشتری با زیربنای نزدیک به ۱۱۰ متر مربع، با هدف ارایه مشاوره های فقهی، حقوقی، روانشناسی و پزشکی به مراجعان، ایجاد و راه‌اندازی شد.

منبع: ایسنا

461168