معاون تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز

طرح آزمایشی پخت نان کامل در شیراز

معاون تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در راستای پبشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت ناشی از مصرف نان سفید، برای نخستین بار طرح پخت نان کامل از 16 بهمن ماه جاری در شیراز اجرا می‌شود.
تصویر طرح آزمایشی پخت نان کامل در شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، رییس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شییراز گفت: برای نخستین‌بار طرح آزمایشی پخت نان کامل از ۱۶ بهمن ماه جاری در ۱۷ نانوایی شیراز از ساعت 9 تا 10.30 در شیراز اجرا می‌شود.
سیاوش بابا جعفری صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: با اجرای طرح نان کامل از بسیاری بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، پوکی استخوان و رماتیسم پیشگیری می‌کند.
وی در مورد عوارض مصرف نان سفید خاطر نشان کرد: نان سفید، پروتیین نان را گرفته و سوخت و ساز بدن را کاهش داده و بر سلامتی اثر منفی می‌گذارد.
مدیر کل غله استان فارس در ادامه این نشست تصریح کرد: با تشکیل نشست‌های متعدد با حضور کارشناسان، مسئولان به ویژه استاندار مقرر گردید پس از استقبال مردم این طرح افزایش یابد.
مهدی جمالی بیان داشت: پس از بررسی‌های مختلف از 47 ناتوایی سطح شیراز مقرر شد این طرح ابتدا در 17 نانوایی به صورت آزمایش به مدت 10 تا 20 روز در مناطق مختلف شیراز اجرا شود.
معاون فنی دانشگاه شیراز در ادامه این نشست افزود: بیش از 75 درصد مرگ و میرها مربوط به بیماری‌های غیر واگیر بوده و برای رهایی از این معضل غیر بهداشتی استفاده از تغذیه کامل ضروری است.
محمدرضا کریمی خاطر نشان کرد: برای سلامتی شهروندان نانوایی‌های که از نمک اضافی در پخت نان استفاده می کنند برخورد قانونی می‌شود.

460022