13 تا 15 بهمن ماه جاری

برگزاری چهاردهمین کنگره بیماری‌های قلبی و عروقی و هفتمین مداخلات پیچیده قلبی در شیراز

دبیرکنگره چهاردهمین بیماری‌های قلبی و عروقی و هفتمین مداخلات پیچیده قلبی گفت: در راستای کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی و مداخلات پیچیده قلبی نیاز به آموزش عمومی از سوی متخصصان و کارشناسان در کشور به ویژه استان فارس دارد.
تصویر برگزاری چهاردهمین کنگره بیماری‌های قلبی و عروقی و هفتمین مداخلات پیچیده قلبی در شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، دبیر چهاردهمین کنگره بیماری قلبی عروقی و هفتمین مداخلات پیچیده قلبی گفت: چهاردهمین کنگره بیماری قلبی و عروقی و هفتمین مداخلات پبچیده قلبی 13 تا 15 بهمن ماه جاری به صورت حضوری و غیر حضوری در سالن ولایت و ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.
محمد جواد زیبایی نژاد امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این کنگره 70 مقاله پوستر به دبیرخانه کنگره ارسال و پس از داوری 50 مقاله پوستر پذیرفته شده است.
وی خاطر نشان کرد: به مقالات پذیرفته شده 14 امتیاز باز آموزی و 10 امتیاز از طریق غیر حضوری و در مجموع 50 میلیون ریال به مقالات برتر اهداء می‌شود.
دبیر کنگره تصریح کرد: بیش از 90 شرکت کننده سخنرانی خود را با موضوع از پیشگیری تا مداخلات قلبی ارائه می‌دهند.
زیبایی نژاد بیان داشت: مرکز قلبی و عروقی دانشگاه شیراز نخستین مرکز تحقیقاتی در مورد پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی در سنین 60 تا 70 سال در مدت یک سال در شهر شیراز به مطالعه و بررسی پرداخته است.
وی درمورد نتایج آزمایش‌های انجام شده اضافه کرد: آزمایش نمونه قند خون از 7 هزارو 500 نفر، 52 درصد زن و 48 درصد مرد در مناطق 25 گانه شیراز اجرا شده است.
دبیر کنگره اضافه کرد: در این بررسی همچنین افرادی که سابقه فشار خون داشته 22.8 و 4.4 درصد با داشتن فشار خون دارو مصرف نمی کنند و نیز 47 درصد فشار خون بالا و کنترل نشده دارند.
زیبایی نژاد ابراز داشت: فشار خون بالا به عنوان قاتل پنهان روی قلب، مغز، اعصاب، چشم، کلیه، سکته‌های مغزی وقلبی اثر سوء داشته است.
وی اظهار داشت: حدود 36 درصد از فشار خون خود اطلاعی‌ نداشته، 40 و 70 درصد مبتلا به دیابت که 12.2 درصد دارو مصرف نکرده، 10 درصد از دیابت خود بی خبر و 28 درصد احتمالا در آینده به این بیماری مبتلا می‌شوند.
دبیر کنگره در مورد افرادی که اختلالات چربی دارند خاطر نشان کرد: 14 درصد افرادی که چربی داشته دارو مصرف نمی‌کنند، 29 درصد دارای کلسترول، 38.5 کلسترول بالای 200 داشته و این رقم در میان زن‌ها بیشتر از مردها است.
زیبایی نژاد در ارتباط با مصرف دخانیات وقلیان گفت: مردها 28 درصد و زن‌ها 2.5 درصد اقدام به مصرف دخانیات می‌کنند.
وی تصریح کرد: بیش از 70 درصد از مردان و 4 درصد از زنان ریسک پذیر سکته و نیز 40 درصد با رعایت توصیه‌های پزشکی و آموزش‌های‌ عمومی بیماری قلبی عروقی و فشار خون قابل کنترل هستند.

459831