امام جمعه شیراز

ذوب شدن دانشگاه و حوزه ضروری است

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: در راستای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی ذوب شدن حوزه و دانشگاه ضروری است.
تصویر ذوب شدن دانشگاه و حوزه ضروری است

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: اگر علم اساتید مورد احترام نباشد به نظام اسلامی لطمه وارد می‌کند.

آیت الله لطف الله دژکام پیش از ظهر امروز در آیین نشست سالانه اندیشمندان و استادان دروس انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها با موضوع واکاوی اغتشاشات در سالن شهید دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اظهار داشت: ارائه و به روز رساندن حل معضلات و مشکلات جامعه بزرگترین ویژگی درس انقلاب اسلامی از سوی اساتید است.

وی خاطر نشان کرد: اساتید نباید بدون مطالعه مسائل انقلاب را بازگو کنند چرا که مخاطبان و آحاد حامعه فهیم و دانا هستند.

وی با اشاره به اینکه از اغتشاشات شیراز به آرامی عبور کرده‌ایم، افزود‌‌: استادیار و استاد تمام که دارای رتبه علمی دارند یکی از مقام‌های دولتی جمهوری اسلامی هستند باید در اجرای اهداف انقلاب اسلامی بیش از گذشته کوشا باشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در مورد زهد بیان داشت: توجه به زهد برای موفقیت کارها ضروری است و دلبستگی به دنیا را کاهش داده و آرامش را در کشور به ویژه استان فارس نهادینه می‌کند.

وی در مورد حجاب گفت: اگر مسئله حجاب را به دستگاه دولتی واگذار شود تمامی نیروی انتظامی برای بر طرف کردن آن کم است.

رییس دانشگاه شیراز در ادامه تصریح کرد: دانشگاه جامع با ۶۰۰ رشته و گرایش و نیز تعداد بسیاری دانشجو همانند بسیاری از دانشگاه‌ها درگیر بحران هستند.

محمد مؤذنی بیان داشت: کنترل خشم و اعتراضات باید فضایی ایجاد شور تا دانشجویان در محیط و مکانی ثابت مشکلات و معضلات صنف خود را بیان کند.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) شیراز در ادامه این نشست در مورد جهاد تبیین افزود: جهاد تبیین به عنوان واجب عینی که از سوی مقام معظم رهبری یکی از اهدافی که باید در جامعه ایجاد شود.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری خاطر نشان کرد: نشست‌های اجباری هرگز به اهداف خود دست پیدا نمی‌کنیم و باید با هم‌افزایی و همدلی برگزار شود.

وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی ریشه در اعماق وجودی ما است باید با کالبد شناسی در ترم جدید دانشگاه تدریس شود.

تولیت حرم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) ادامه داد: برگزاری نشست‌های علمی و پژوهشی، تالیف و چاپ کتاب ومقالات از جمله برنامه‌های در دست اجرا است.

460701