بهره‌برداری از 12 طرح عشایری در استان فارس

به مناسبت دهه پر فروغ فجر از 12 عنوان طرح‌های عمرانی عشایر فارس به بهره‌برداری می‌رسد.
تصویر بهره‌برداری از 12 طرح عشایری در استان فارس

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر بیش از 12 عنوان برنامه عشایری در استان فارس برگزار می‌شود.

عبدالحمید کریمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به صدا در آمدن زنگ مدارس عشایری، رونمایی از 7 دستگاه تانکر، شرکت تعاونی در کوهچنار کازرون، اسکان عشایر، میز خدمت، اردوی تربیتی آموزشی در قیرکارزین و افتتاح جشنواره عشایر در جهرم، تجلیل از خانواده شهدا‌ء عشایر از جمله برنامه‌های دهه فجر توسط اداره کل امور عشایری فارس است.

وی خاطر نشان کرد: توزیع هزار و دویست پنل خورشیدی که از این تعداد 450 پنل به صورت نمادین در جشنواره عشایر در قیر و کارزین توزیع می‌شود و نیز تسهیلات 5 میلیون تومانی بدون بهره به 10 نفر از عشایر، آغاز عملیات اجرایی کارخانه دام قشلاق، خدمات رایگان پزشکی، دامپزشکی و دندانپزشکی و 40 کیلو متر ذخیره آب در استخر، لایروبی چاه‌ها و پل از دیگر خدمات به جامعه عشایری است.

کریمی تصریح کرد: احداث 102 آبشخور، تامین 3 میلیون و 70 رأس دام عشایری، اختصاص 2 هزارو 700 میلیارد تومان که از این مبلغ 270 میلیارد تومان از سوی دستگاه‌های متولی و 83 میلیارد تومان در اختیار امور عشایری قرار گرفته است.

مدیرکل امور عشایر فارس اضافه کرد: اختصاص رتبه نخست ارائه تسهیلات ازران قیمت به جامعه عشایری و بهره‌برداری از 15 باب آب انبار سنتی، احداث ذخیره آب در لار، آبنمای لوله‌ای در زرین دشت از دیگرعملکرد این اداره کل است.

معاون توسعه عمرانی امور عشایر فارس در ادامه این نشست افزود: از اختصاص بودجه سال جاری عشایر که 216 میلیارد تومان بوده 56 میلیارد تومان اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است.

جاوید حیاتی در پایان افزود: تولید 1000 تن گوشت قرمز، توزیع 31 هزار تن انواع خوراک دام، توزیع 3 میلیون و 150 هزار لیتر نفت سفید و 89 هزار کپسول گاز به عشایر از جمله خدمات به جامعه مولد در استان فارس است.

460547