بودجه 32500 میلیارد تومانی سال آینده شهرداری شیراز تصویب شد

شهرداری شیراز گفت: بودجه عمرانی، خدماتی و رفاهی 32 هزارو 500 میلیارد تومانی‌ سال آینده شهرداری شیراز به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.
تصویر بودجه 32500 میلیارد تومانی سال آینده شهرداری شیراز تصویب شد

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، شهردار شیراز گفت: بودجه ۲۳ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان سال آینده شهرداری شیراز به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

محمد حسن اسدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مبلغ اعلام شده بودجه سال آینده شهرداری شیراز ۴ هزارو ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه جاری در قالب ۱۷.۶ دهم درصد ، ۱۸ هزارو ۸۱۰ میلیارد بودجه عمرانی، ۵۵۰ میلیارد تومان بدهی‌های عمرانی شهرداری شیراز است.

وی ابراز داشت: به دنیال بازنشستکی اجباری افراد با تجربه در شهرداری نیستیم و نیز توجه‌ فرهنگسراها، مکان‌های ورزشی، راه‌اندازی اتوبوس برقی و کاهش 2 هزار میلیارد تومانی بدهی‌های شهرداری و دیگر خدمات شهری در اولویت این نهاد مردمی است.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این نشست افزود: توجه به مناطق محروم و کم برخوردار شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شامل ایمنی، تاب آوری شهر، احیاء باغات، توسعه فضای سبز، مراکز رفاهی، خدماتی، کاهش مدیریت هزینه بر شهرداری، توجه به صرفه جویی و اهتمام به پرداخت بدهی‌های معوقه در بخش عمرانی و استفاده از ظرفیت‌های پایدار از جمله اهداف شورا و شهرداری شیراز است.

مهدی طاهری خاطر نشان کرد: بستن بودجه در شرایط سخت در حوزه محرومیت زدایی و توسعه شهر به ویژه مقابله با عقب افتادگی‌های سال گذشته با بودجه یک ساله محقق نمی شود و باید شرایطی فراهم شود تا به نقطه مطلوب برسیم.

وی بیان داشت: 77 میلیارد تومان برای نور بردازی پل‌ها، پیاده رو سلامت و 400 میلیارد تومان برای خرید اتوبوس ناوگان حمل ونقل درون شهری و نیز 800 میلیارد تومان برای خرید زمین‌های ارزان قیمت در بودجه سال آینده اختصاص یافته است.

طاهری اضافه کرد: از شهرداری در خواست می‌شود برای اطلاع شهروندان، دیون مالی و اوراق مشارکت را تدوین، مستند و منتشر کند.

رییس برنامه و بودجه و حقوقی شورای شهر شیراز نیز در این نشست افزود: بودجه شهرداری براساس برنامه و محله محور تدوین شده که در این راستا 15 درصد مربوط به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است.

سید ابراهیم حسینی تصریح کرد: اجرای 140 طرح سند ارتقاء جایگاه شیراز، مطالبه‌گری، خرید زمین به ارزش هزارو 180 میلیارد تومان با هدف اجرای طرح تفصیلی وتملک خرید زمین و نیز اختصاص هزار میلیارد تومان برای هزینه باغات شیراز و نیز توجه به نیروهای جوان از دیگر خدمات شورا و شهرداری شیراز است.

سیده مریم حسینی عضو شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست افزود: برای رفع مشکل مناطق محروم و کم برخوردار به زودی سند چهل محله رونمایی می شود.

467480