مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

افتتاحیه نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر استان‌های جنوب

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان شاهد وایثارگر استان‌های حنوب کشور با ارسال هزارو 100 اثر در شیراز آغاز شد.
تصویر افتتاحیه نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر استان‌های جنوب

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، مدیر کل بیناد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر استان‌های جنوبی کشور در 4 منطقه شامل فارس، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، هزمزگان و سیستان بلوچستان در شیراز برگزار می شود.
سردار ابراهیم بنیانی ظهر امروز جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از هزار آثار از خرداد ماه سال جاری به دبیر خانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد 110 اثر از سوی 65 هنرمند در رشته‌های خوشنویسی، عکاسی، نقاشی و نقاشی خط با موضوع آزاد به دبیر خانه ارسال شدکه پس از داوری هر بخش 3 هنرمند جزء نفرات اول تاسوم و 3 هنرمند دیگر نیز قابل تقدیر می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: این نمایشکاه از 13 اسفندماه جاری در گالری مرکز اسناد کتابخانه ملی واقع در چهار راه حافظیه برپا می شود و علاقمندان تا 15 اسفندماه می‌توانند از ساعت 7 تا 19 از این نمایشگاه بازدید کنند.
وی خاطر نشان کرد: در حاشیه این نمایشگاه کارگاه آموزشی در رشته‌های عکاسی، نقاشسی و خط با حضور اساتید برجسته برگزار می شود و شرکت برای عموم مردم آزاد و رایگان است.
مدیر کل بیناد شهید و امور ایثار گران فارس تصریح کرد: در این نمایشگاه کتاب آثار شهیدای هنرمند استان فارس جلد اول با عنوان چلچراغ هنر رونمایی می‌شود.
سردار بنایی بیان داشت: این کتاب با محتوای زندگی، وصیت، خاطره و آثار هنری 166 شهید هنر مند دوران دفاع مقدس و ترور از جمله شهیدان آرشام سرایداران و محمد رضا کشاورز است که در رشته‌های عکس، نقاشی ، خط، شعر، بازیگری و فیلم سازی و نویسندگی است.
وی بیان داشت: ویراستار این کتاب حمید رضا اکبرپور و گردآورد آورنده آن محبوبه حمیدی است که با تیراژ یک هزار نسخه توسط نشر فرهنگستان ادب به چاپ رسیده است.
این مسئول ابراز داشت: مستند زندگی نخستین شهید مدافع حرم استان فارس محمد مسروریی رونمایی می شود، این مستنتد به همت معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با کارگردانی علی رحمانیان در 16 دقیقه تدوین شده است.
بنیادی اضافه کرد: تقدیر از جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی به مناسبت بازگشت پیکر پاک سردار شهید حاج عبدالله اسکندری نخستین جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی با عنوان عبدالله در سطح ملی فراخوان گردید و این جشنواره در بخش‌های دلنوشته شعر، عکاسی، نقاشی در حال اجرا است.
وی ابراز داشت: موضوع‌های جشنواره در بخش دلنوشته و شعر سردار شهید عبدالله اسکندری در بخش عکاسی زندگی قبل از شهادت، استقبال، وداع و تشییع پیکر پاک سردار شهید حاج عبدالله اسکندری و در بخش نقاشی در قالب رنگ روغن، آبرنگ، مداد رنگی و سیاه قلم، سردار شهید عبدالله اسکندری، من سرباز وطنم، ایران سر بلند بود که نفرات برتر این جشنواره در اختتامیه نمایشگاه آثار هنرمندان شاهد و ایثار گر اعلام می شود.

465888