معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان فارس خبر داد:

ابتلای 14 نفر به بیماری تب کریمه کنگو

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در سال گذشته 14 نفر در استان فارس به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند.
تصویر ابتلای 14 نفر به بیماری تب کریمه کنگو

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، معاون بهداشت دانشگاه علوم بزشکی شیراز گفت: در سال جاری 14 نفر مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو و 1 یک نفر بر اثر این بیماری در استان فارس جان خود را از دست دادند.
عباس رضائیان‌زاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دام آلوده، گزش پرندگان، تماس از طریق خون، و حیوانات آلوده هنگام ذبح، نگه‌داری نکردن گوشت بعد از 24 ساعت در یخچال، خوردن جگرخام، کارگران کشتارگاه و پرسنل بیمارستان‌ها در معرض ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم بزشکی شیراز تصریح کرد: سردرد، درد شکم، اسهال، استفراغ، دانه روی دست و پا و مخاط دهان از جمله موارد شناسایی شده در این بیماری است.

وی بیان داشت: بیماری تب کنگو اگر به موقع درمان نشود، 30 درصد منجر به مرگ می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم بزشکی شیراز در مورد بیماری وبا اظهار داشت: بیش از 2 هزار و 663 مورد در استان فارس نمونه گیری شده که در سال گذشته 18 مورد وبا وارداتی از طریق زیارت عتبات عالیات کشور عراق شناسایی شده که 16 نفر از استان فارس و 2 نفر از اتباع افغانستان به بیماری وبا مبتلا گردیدند.

رضائیان زاده اضافه کرد: رعایت بهداشت فردی، کلرزایی مخازن سالم از سرایت بیماری وبا جلوگیری می کند.

این مسئول درمانی ابراز داشت: اپیدمی وبا در سال‌ هزارو 344 در کشور بیش از حد انتظار به بیماری‌ بومی منطقه‌ تبدیل شده و با ارائه آموزش‌های بهداشتی تا‌ کنون هیچ‌گونه علائم بیماری مشاهده نشده است.

رضاییان‌زاده اظهار داشت: بیماری وبا در محیط‌ سازگاری داشته و با آب جوش باکتری‌ این بیماری از بین می‌رود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی افزود: گروه خونی o بیشترین و AB کمترین ابتدا به بیماری‌ وبا را دارد و نیز‌ کشورهای‌ افغانستان، پاکستان، عراق و آفریقا جزء گروه‌های پر خطر‌ وارد کننده بیماری وبا در کشور است.

503275