لزوم بازسازی بیش از 1800 هکتار بافت‌های فرسوده در شیراز

رییس بافت‌های فرسوده محلات شهری گفت: بیش از هزار و 800 هکتار بافت‌های فرسوده در شیراز نیاز به مرمت و بازسازی دارد.
تصویر لزوم بازسازی بیش از 1800 هکتار بافت‌های فرسوده در شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، حمید برزگر صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران در مورد مشوق‌های نوسازی در بافت فرسوده اظهار داشت: بودجه شهرداری شیراز در حوزه خدمات محرومیت زدایی ۵۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان ۳۰ و یا ۴۰ درصد صرف تامین خدمات زیر ساختی می شود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبات ساخت پارکینگ در بافت‌های فرسوده ۱ پارکینگ احداث می شود.

وی بیان داشت: حوزه بازآفرینی دارای ستاد ملی به ریاست رئیس جمهور که وظیفه رسیدگی به بافت های فرسوده را دارد و نیز ستاد استانی و شهرستانی از دیگر حوزه های بازآفرینی است.

رییس اداره باز آفرینی محلات شهری بیان داشت: شیراز به علت پراکندگی فاصله شهرداری به محلات ABC در قالب ضعیف ترین و مرغوب ترین تقسیم شده که محلات c از تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض نوسازی برخوردار است.

برزگر اضافه کرد: شیراز با ۶۵ محله که از این تعداد ۵۵ محله در بافت‌های فرسوده قرار دارد.

وی در مورد دفاتر تسهیل‌گری گفت: دفاتر تسهیل‌گری حلقه واسطه شهرداری با محلات است و به علت کرونا در مقطعی فعال نبوده ولی با تلاش‌های انجام شده در صدد تسریع و گسترش این طرح در تمامی محلات به ویژه کم برخوردار هستیم.

این مسئول ضمن مخالفت با پروژه‌های بزرگ در بافت‌های فرسوده ابراز داشت: ساخت و ساز در پروژهای بزرگ در بافت‌های فرسوده به لحاظ اقتصادی و کاربری مناسب نیستند و در این راستا آباد کردن بافت‌های فرسوده کوچک و منکسر هستنتد.

برزگر اظهار داشت: در گذشته معابر ۵۰ درصد ، ۵۰ درصد خانه‌های زیر ۲۰۰ متر و خانه‌های فاقد مجوز جزء بافت‌های فرسوده محسوب می شدند و هم اکنون این‌ طرح منسوخ و بر اساس نقشه تعیین می شود.

رییس اداره باز آفرینی محلات شهری خاطر نشان کرد: شرط عرض گذر 4 طبقه در بافت‌های فرسوده ۸۰ متری است که قابلیت نوسازی را دارد.

برزگر ادامه داد: در بافت‌های فرسوده زیر ۷۰ متر امکان ساخت و ساز نیست و در ۱۲۰ متر ۱ طبقه و ۱۲ تا 250 متر ۳ طبقه امکان احداث وجود دارد.

504971