برگزاری‌ نخستین همایش ملی گنو لینوکس در شیراز

دبیر‌ اجرایی همایش‌ ملی‌ گنو لینوکس گفت: نخستین همایش یک روزه گنو لینوکس با‌ حضور هزار نفر از اساتید، محققان و پژوهشگران عرصه آی تی در‌ شیراز برگزار شد.
تصویر برگزاری‌ نخستین همایش ملی گنو لینوکس در شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، دبیر‌ اجرایی همایش‌ سراسری گنو لینوکس گفت: نخستین همایش ملی گنو‌لینوکس با همکاری و حمایت ابر اپلیکیشن پیشخوان ملی صبح امروز با حضور 1000 نفر از برنامه نویسان متن باز یا گنو‌لینوکس، فعالان و اساتید حوزه فناوری اطلاعات کشور در شیراز برگزار شد.

عباس داور پناه در حاشیه همایش در‌ گفت‌وگو با پایگاه خبری پرسون در فارس اظهار داشت: در این همایش یک‌روزه مدیران و فعالان موفق حوزه آی تی کشور، تجربیات تخصصی و اقتصادی خود را در راستای آخرین دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در قالب آخرین فناوری‌های روز دنیا به شرکت کنندگان در این همایش ملی ارائه می کنند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین رویدادی در ابعاد گسترده ابتدا، کاری دشوار بود که خوشبختانه در نخستین تماس‌ها، پیشخوان ملّی، با رویی گشاده در نحوه برگزاری همایش ملی پیش‌گام شد و در نتیجه با حمایت و تأمین منابع نشست را برعهده گرفت.

رییس هیئت مدیره شرکت پرداخت یار یارا تجارت الکترونیک بنیان و موسس پیشخوان ملی در ادامه همایش در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن خوش آمد گویی با شرکت کنندگان در این گردهمایی عنوان کرد:

برگزاری این رویداد بزرگ در مهد تاریخ و ادب ایران یعنی شیراز، کنایه‌ای زیبا از آخرین پیشرفت‌های بشریت که می‌توان به دست همان ایرانیانی رقم بخورد که توانستند در جهان آن را بنا و نهادینه کند.
هدایت الله سلیمی ادامه داد: توفیق حضور در چنین رویداد عظیمی برای مجموعه پیشخوان ملی بستر را برای چنین حرکت‌های علمی به ویژه در فضای فناوری و اقتصاد دیجیتال کشور مهیا کند.

او افزود: تجارت الکترونیک کشور، اعتقاد راسخ دارد با حمایت‌های همه‌جانبه از جامعه برنامه نویسان و توسعه دانش فناوری اطلاعات، حلقه اتصال مفقوده را در شرایط‌ تحریم‌های ظالمانه از سوی استکبار جهانی، ایران اسلامی را به اقتصاد جهانی متصل کند.

وی با تأکید بر‌ اینکه هر آنچه به آن نیاز داریم در همین سرزمین نهفته است ، افزود: استفاده از تجربه‌های موفق کشورهای پیشرفته و صاحب علم و فناوری به توان بستر را به سمت تولید علم و فناوری اطلاعات بیش از گذشته در‌ کشور فراهم کنیم.

سلیمی در ارتباط 3 طرح ویژه پیشخوان ملّی با هدف حمایت از جامعه‌ آی تی و هم‌افزایی موثر با این جامعه بزرگ بیان داشت: پیشخوان ملی در این همایش با 2 بسته ویژه هم افزایی و با نگاه توزیع منافع به استقبال شرکت کنندگان آمده است و نیز نخستین بسته توسط سکوی سرمایه‌گذاری ملی سرمایه ارائه کند و حمایت و تأمین سرمایه ایده‌ها و طرح‌ها برای متخصصان حوزه آی‌تی در حداکثر 10 روز کاری فراهم نماید و نیز در این طرح، جزییات ایده‌ها توسط متخصصان واحدهای ارزیابی پیشخوان ملی بررسی، و پس از تایید ایده، سرمایه‌گذاران سکوی ملی سرمایه، و واحد سرمایه گذاری پیشخوان ملی منابع مالی اجرای ایده‌ها را فراهم کند.

این مسئول ادامه داد: سعی بر آن است تا ضمن حفظ منافع و اطمینان سرمایه گذاران، با حذف مراحل دست و پا گیر اداری و افزایش سرعت تامین مالی ، مجری ایده توان اجرایی اولیه و انگیزه خود را از

سلیمی اضافه کرد: دومین بسته، اعطای دسترسی پرداخت یاری، با عنوان نمایندگی سامانه پرداخت الکترونیک ملی به فعالان حوزه آی‌تی و با مشارکت مادام العمر در 50 درصد از درآمد‌ها و کارمزد‌های سامانه، حاشیه امن و مجرای ثانویه درآمدی را برای این جامعه بزرگ ایجاد کند.

این مسئول ابراز داشت: سومین بسته اعطای تسهیلات خرید اقساطی تجهیزات دیجیتال مورد نیاز تا سقف 3 میلیارد ریال به جامعه هدف قابل پرداخت است.

503080